Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

SEKARANG

 

 

Hari ini botak nak bercerita tentang tajuk ini. Jom baca perbualan2 botak tulis ini.....

\"Fullamak laptop power ni, ni tentu brand TAIK BABI\" kata2 kagum botak pd membernya.

\"See the leg la gang\" jawap member bangga.

\"Ni tentu beli kat KANDANG BABI PLAZA kan\" kata botak.

\"Betul, mana lu tahu botak\" tanya member.

\"Brand ni kt sana je jual\" jawap botak.

\"Lu pun pa kurang, handpon baru tu, STRAWBERRY. Modal KAKI BABI ni\" puji member botak.


Perbualan yg lain.

\"Bro berapa lu tangkap ni JOJO AIRMANI ni\" kata 1 sambil membelek seluar jeans membernya.

\"Hehehe...\" hanya tergelak saja member itu.


Perbualan lain.

\"Hai girls suprise!\" seorang wanita buat kejutkan pd kawan2nya.

\"Ohh my god!!!\" tersentap kawan2nya terkejut.

\"Bila u beli JOYAH SECRET ni\" teruja member2nya.

 


Perbualan lain.

\"I dah server dah handbeg KUACI, ada offer. Confirm end this month i beli\"

 


Perbualan lain.

\"Awak kulit awak nampak halus la, awak pakai apa\" kata seorang wanita pd kawannya.

\"Saya pakai sent paper FAIR N LAI....\" 

 


Ada lagi perbualan... Jom baca.

\"Bro pakhabar, keje pa sekarang\" tanya 2 kpd membernya yg lama tak jumpa.

\"Bro kerja apa sekarang, gaji berapa\" tanya 2 lg.

\"Kerja biasa je\" jawap member itu.

\"Gua kerja company besar, gaji 4 angka\" kata member.

\"Gua tak de angka, gua penganggur\" jawap member itu sambil berlalu

 


Perbualan lain.

\"Hai 1, pakhabar duduk mana sekarang\" kata seseorang yg telah berkerjaya pd kawan lamanya.

\"I duduk ampang sekarang\" jawap member.

\"Duduk rumah jenis pa, apartment, condo, teres atau semi D\" tanya kawan itu.

\"Tak i duduk rumah semi final je\" jawap member itu geram sambil beredar, fed up dgn pertanyaan kawan nya. 

 


Perbualan yg lain, seorang lelaki berjumpa bakal mak mertua.

\"Zam kerja apa?\" tanya bakal mertua.

\"Saya kerja engineering makcik\" jawap zam yg botak kepalanya.

\"Ohhhh kerja pasang wayar tu ya\" jawap mak mertua yg tak sekolah itu.

 


Dipintu masuk ampang piont, seorang lelaki cuba tackle seorang wanita. Wanita itu memberi respon yg cukup baik. Lelaki itu apa lagi...

\"Hai seorang ke\" tanya lelaki itu masuk jarum.

\"Dah nampak lg nak tanya\" jawap wanita itu sambil ketawa kecil.

\"Tak de saja nak confirm. Kenalkan saya botak\" kata lelaki yg memang botak.

\"Tak tanya pun!\" jawap wanita yg ketawanya mula besar.

\"Amboi, kedekut\" kata botak.

\"Ala gurau je... Ok nama i AINA\" jawap wanita itu tersenyum manis.

\"Hai aina , u keje ke kat sini ke?\" tanya botak.

\"Tak i masih study, ni i tunggu kawan je\" kata aina.


Akhirnya mereka pun berbual2 rancak. keeratan dan kemesraan pun mula terbina. Hampir 2jam juga mereka berbual, tiba2 botak bertanyakan...

\"Aina boleh i minta no pon u...\"

\"Boleh, i sebut u save ok\" kata aina yg ditangan kanannya memegang handpon SONY ERICSON yg terbaru.

\"Jap ya...\" kata botak tergesa mengeluarkan handpon nya.

Bila aina terlihat je handpon botak terus perubahan berlaku.

\"Tak jadi la, i nak balik ni\" kata aina yg sudah bangun.

\"Kenapa aina? U kata tunggu kawan. kawan u belum datang kan\" kata botak hairan.

\"I tipu u\" jawap aina terus melangkah pergi. Botak hanya terlopong melihat aina melangkah.

\"Taik babi\" bisik hati botak.

Tahu tak kenapa aina berubah hati, sebab botak pakai handpon brand lama (3310..hehehehe)

 

Seorang wanita pasti teruja, pasti tergedik bila melihat seorang lelaki smart bergaya dgn rambut terpacak mengalahkan duri landak. Baju berjenama, seluar pun turut berjenama, sudah tentu handpon yg dipegang jenis strawberry dan kasut turut berjenama. Walaupun hati lelaki ni busuk ibarat 44 bangkai babi

 

Seorang lelaki pasti terpegun, pasti terangsang bila melihat wanita cantik, bertubuh seksi dgn rambut diblond biru air laut dengan rantai2 berserangkai dilehernya ibarat rantai basikal yg tersangkut didahan pokok dgn payudara yg meronta2 nak keluar dari sarungnya, dengan skirt pendak dlm jarak sejengkel lagi boleh nampak seluar kecilnya. Walaupun hatinya busuk sama juga ibarat bangkai 44babi... 

 

 Apa yg botak tulis diatas itulah kehendak sekarang, yg dituntut, yg dimiliki dan yg dilihat. Botak tahu tentu ada yg melibas apa yg botak tulis ini. Tetapi percayalah yg TIDAK itu hanya 1 dlm angka 10... tak percaya jugak tanya ZAMBRI. Itulah trend sekarang melabelkan...


\"APA YG AKU ADA, APA YG KAU ADA DAN APA YG KAMU ADA\" Botak pun kadang2 tersangkut dgn trend sekarang.


Tentu kesian kpd sapa2 yg tak ada pd yg ada, yg lelaki tentu susah nak dpt makwe.. Pada lelaki yg ada dah tentu control market... 

 


Sebenarnya apakah yg botak nak ceritakan disini? Jom baca perbualan2 yg ini pula.

Seorang lelaki yg berkerja bagus dan bergaji besar, sedang berbual dgn kawannya...

\"U jangan ingat i kedekut, u tgk i masih pakai kereta lama sedangkan semua member kita dah pakai kereta mewah\"

\"Betul kenapa?\" tanya 1.

\"Semua duit i pakai utk buatkan rumah baru utk abah dan mak i\" jawap 2...

Bagi botak itu best.

Buat apa kita pakai kereta mewah sedangkan abah dan mak kat kampung duduk rumah macam reban ayam.



Seorang wanita yg juga berkerjaya berbual dgn kawannya.

\"Rina i tengok u jarang pergi shopping, u simpan duit nak kahwin ke\" tanya kawannya nama ida.

\"U janji jangan bagitau sapa2 ya, i dah berniat nak tanggung semua perbelanjaan pembedahan mak i nanti\" kata rina.

Bagi botak itu best.

Buat apa kita banyak duit sedangkan mak kita merana sakit.

 

 

Seorang wanita yg berkerjaya dlm 30an.

\"Ayu, u tak fikir ke nak kahwin?\" tanya kawan serumahnya.

\"Fikir, kenapa?\" tanya ayu.

\"I tengok u macam tak fikir je\" tanya kawannya hairan.

\"I fikir tapi selepas i dapat hantar abah dan mak tunaikan haji. I nak sponser mereka itu niat i masa di kolej lagi\" kata ayu yakin.

\"Ohhh, baik betul niat u\" kata membernya.

\"Ni tanggungjawap kita sebagai anak\" kata ayu serius.

Bagi botak itu best..

Abah dan mak tentu tersenyum mempunyai anak begitu...

Apa lagi yg kita nak kalau kita dah tua nanti.. pergi mekah kan..betul tak. 



Sebenar banyak lg, ni satu lagi contoh...

Seorang anak sulung sanggup berulang alik ke tempat kerja naiki kenderaan awan sedangkan dia mampu utk membeli kereta tapi semua duitnya habis digunakan utk membantu adik2 yg masih belajar.

Besar tanggungjawap anak sulung ni, botak yakin susah macam mana pun dia, hatinya tetap tenang macam orang yg mempunyai duit berjuta2... tapi harus ingat tak semesti orang banyak duit itu hatinya senang...

 Bagi botak itu best.

 

 

Apa yg botak tulis ini hanya sepintas lalu saja.... sepatutnya sekarang kita patut ujudkan 2 ayat dlm diri kita.

\"APA YG KITA ADA DAN APA YG KITA BUAT\"

 Setiap orang ada style masing2, tepuk dada tanya selera....

 


\"DS ITU NYATA\" 



Kepala otak-BOTAK 
  Ditulis-DIN TWIN
   

RJR © 2009 Hakcipta Terpelihara

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Haha 'money talks'. Susah utk buat tak peduli tapi kita lupa, komuniti tak beri makan pada kita. Tak mengapa kereta tak mewah asalkan keluarga senang.

Cerpen-cerpen lain nukilan botak_9444

Read all stories by botak_9444