Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Pelakon.

  • 3
  • Nine
  • 11 years ago
  • 3,820
  • FREE

 

kisah ini kisah benar. saja aku kongsikan, pada aku, lucu. tak tahulah pada engkorang. hewww. aku teringat, masa umur aku darjah 6, kami bertiga punya konflik. biasalah bertiga. berkawan baik, ke mana-mana pun bertiga. kalau dah nama bertiga, pastinya salah seorang itu syaitannya dan yang pasti, syaitan itu bukan aku. pasti!

aku, liyana, salleha. salleha ni bawak mulut, konon nak rampas liyana sebab liyana agak rapat dengan aku. aku syak dia cemburu. mungkin. siapa tahu kan?

susulan dari kejadian bawak mulut itu, liyana menjauhkan diri dari aku. agaknya memang perangai aku sukakan kebenaran, aku panggil liyana. kami bincang. sambil itu, aku BERLAKON seolah mengusap air mata, padahal tak terbit walau satu pun air mataku.

ah persetankan. ramai lagi kawan.

buat apa nak kecoh?

liyana minta maaf atas kesalahfahaman dia selama ini, aku diam. bukan dendam. cuma aku terfikir, dia tak ada masa aku jatuh. sepatutnya dia bincang dengan aku dulu. salleha? aku biarkan dengan agenda buruknya. dasar mulut berkedut!

umur aku baru darjah 6, aku bisa nilai, siapa kawan yang boleh ada masa aku susah atau senang. dan hati kering aku itu masih wujud dalam tubuh gadis berumur 21 tahun ini. ya, hati kering dalam berkawan. dah muak dengan manusia mungkin?

pada aku, itulah sahabat. ada saat kita jatuh atau bangun. 

bila aku teringat kembali, pandai juga aku lakonkan watak menangis itu. hihi

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Jenaka

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) ada bakat jadi pelakon, kot?
  • 2) Kenalkan, kawan saya - laptop, handphone dan psp.
  • 3) pelawok

Cerpen-cerpen lain nukilan Nine

Read all stories by Nine
No stories.