Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

KUCING 2

 

Tentu ada diantara anda yg sudah membaca cerita KUCING 1 yg botak tulis. Hari ini KUCING 2 botak bentangkan pd semua. Cerita yg akan menginsafkan kita. Jom berkongsi moral cerita ini dgn botak. oh ya ingin botak nyatakan pd semua yg telah tahu. Kucing binatang kesayangan NABI MUHAMAD SAW... Jom baca cerita ini...

 

Ali seorang remaja berusia 15tahun. Budak kampung yg mempunyai hati yg kering dan panas baran yg melampau. Ali mmpunyai sikap yg sangat tidak baik iaitu suka menyiksa binatang hingga mati. Sikap itu telah lama sebati dgn ali sejak sekolah rendah lg. Pernah satu hari, ali telah melastik seekor burung pipt. Burung itu jatuh ke tanah bila kepak sebelah kirinya terkena batu. Meronta2 burung itu kesakitan. Ali berlari gembira mendapat burung itu...

\"Ohhh tak mati kau lagi\" kata ali pd burung yg dlm genggamannya.

\"Tak pe aku tahu nak buat macam mana\" kata ali sendiri. Ali telah mengikat tali pd kaki burung itu pd dahan pokok. Dilepaskan burung itu, burung itu terkapai2 tergantung kemudian dlm jarak 5 kaki ali melastik burung itu berkali2, terburai pecah dan terputus kepala burung itu. Ali seronok bila melihat burung itu mati. 

 

Ali pernah membaling anak ayam ke dlm unggun api, rentung anak ayam itu. Ali juga pernah mengantung leher seekor ibu ayam, dlm keadaan tergantung itu ali menyucuk2 tubuh ayam itu dgn skru driver. Meronta2, menjerit kesakitan ayam itu. Berlubang2, berjuntai tali perut ayam itu dan darah penuh berlumuran badan ayam itu. Ali suka bila melihat binatang itu kesakitan dan puas bila binatang itu mati. 

\"Ali nak pergi mana tu?\" kata kawannya pada satu petang.

\"Aku nak kencing, tu pun nak tanya\" jawap ali terus memasuki kawasan semak.

\"Hati2 ali sebelah kau tu busut jantan\" kata kawannya.

\"Ohh busut jantan ya, nak ambil kau!!!\" kata ali tergelak sambil kencing atas busut itu.

\"Aliii, kau gila ke!!!\" jerit kawannya.

\"Hahaha...\" besar ali tergelak. Itulah ali yg mempunyai hati kering tak takut pd apa2.

 

Kini ali telah habis alam persekolahan, perangai dan sikapnya terus mengikutinya. Ali tidak dpt menyambung pelajaran lebih tinggi, akhirnya ali berkerja kilang dikawasan perkilangan. Disini baru mula point cerita ini. Jom baca lg cerita botak ini. Oleh kerana jarak tempat kerja jauh dari rumah. Maka ali telah menyewa sebuah rumah. 5 org duduk dirumah itu termasuk ali

 

Satu petang, didepan pintu rumah...

\"Ali termenung je\" kata kawannya bernama azmi bertubuh sedikit berisi.

\"Aku kena marah dgn supervise tadi\" jawap tanpa memandang ke arah kawannya.

\"Kenapa ali?\"

\"Entah?, tiba2 je dia marah aku\"

\"Kau mesti buat salah ni\" kata azmi.

\"Tak de aku tak buat salah pun, fedup btl aku\" kata ali mengeluh.

Itulah perbualan ali dgn kawannya dan keesokkan harinya ali mengambil cuti sakit yg dibeli. Ali duduk seorang didlm rumah, perasaannya begitu marah

\"Tak patut supervisenya marah aku, bukan yg salah\" bicara ali keseorangan. 

 

Sebelah petangnya ali duduk ditaman permainan yg berada dihujung kawasan perumahan kos rendah itu. Ditaman pd petang itu tidak ramai org. Ali duduk dikerusi paling hujung, duduk melayan perasaan marahnya yg masih membara. Sedang asyik itu, tiba2 seekor anak kucing bermanja dikaki kanannya.

\"Celaka kau tepi la\" jerkah ali pd anak kucing yg tak sampai umur setahun itu.

\"Ohh degil ya\" kata ali bila melihat anak kucing itu tak lari. Ali lihat keliling, bila pasti tiada orang. Ali bangun dan terus dihayun kaki kanannya menyepak ke badan anak kucing itu.

\"DEBUKKK\" bunyi kaki ali terkena ke badan anak kucing itu. Melambung dan menjerit anak kucing itu. Ada jarak 20kaki anak kucing itu tercampak. Ali tak puas hati terus melangkah laju ke arah anak kucing yg terbaring  kesakitan. Bila lihat ali yg sedang menuju ke arahnya. Anak kucing itu cuba bangun utk melarikan diri tetapi ali lebih pantas. Kaki kiri telah berada diperut anak kucing itu, ditekan kuat kakinya...

\"Meowww!!!\" menjerit dan meronta2 anak kucing dlm ketakutan dan kesakitan. Ali tak hirau diwajahnya menjelma senyuman, ditekan lagi kuat2 perut kucing itu. Anak kucing itu tak tahan kesakitan cuba melawan, dengan kaki depannya cuba mencakar2 kearah kaki ali.

\"Ohhh melawan ya\" jerkah ali.. Pantas kaki kanannya merembat ke kepala anak kucing. Berulang kali ali menyepak dan menghentak kaki ke kepala anak kucing itu. Tersenbam kepala anak kucing itu ditanah. Anak kucing itu menjerit kesakitan tak tertahan lagi.

\"Nak ambil kau\" jerit ali dengan satu hendakkan sepenuh tenaga dilakukan keatas kepala anak kucing itu. 

 Tak bermaya anak kucing itu, tiada lg kedengaran suara jeritan kesakitan. Senyap sesenyapnya tapi anak kucing itu belum mati. Tubuhnya kelihatan mengelentik2 kesakitan. Nafasnya tersekat2 bagaikan separuh mati. Ali lepaskan kakinya pelahan2. Anak kucing itu, kekal disitu tidak bermaya. Ali tersenyum puas... Ohhh belum puas rupanya matanya ali liar melihat keliling mencari sesuatu. Sekali lagi ali tersenyum bila matanya terpandang sesuatu.. Ali melangkah laju kearah itu. Rupanya seketul batu dlm berat 5kilo diambil ali. Diangkat penuh semangat kemudian menuju semula ke anak kucing yg tak bermaya itu. Didepan anak kucing itu ali ajukan batu itu betul2 dikepalanya.

\"HisSSh tak boleh, aku tak akan biar kau mati cepat\" kata ali yg masih kelihatan senyuman dibibirnya. Ali mengaju di batu itu dibahagian belakang badan kucing itu. Diletak batu itu, tepat batu itu jatuh dibahagian belakang. Menjerit anak kucing itu sekuat2 hati dipadang permainan, tapi malangnya tiada sesiapa2 pun mendengarnya. Anak kucing itu gagahkan dirinya melarikan diri, lari dari kesakitan. Anak kucing itu mengangkat badan dengan amat payah. Kaki depan melangkah dengan tidak bertenaga, mana kala dari pinggan hingga ke kaki belakang terkulai tidak bertenaga. Rupanya dari pinggang hingga ke kaki anak kucing itu telah hancur terkena hentakkan batu. Dengan mengheret kaki belakang yg hancur itu anak kucing itu cuba melarikan diri, cuba selamatkan diri. Walaupun anak kucing itu tidak tahu kemana arahnya.

\"Hahaha!!!! kelakar la kau berjalan\" kata ali bersorak gembira. Kemudian ali mengambil batu yg sama terus dihentak ke kepala anak kucing itu.

\"Dukkkk!!!!\" kedengaran batu itu terbenam dikepalanya. Ali tersenyum puas, sambil menyapu kedua2 tapak tangan ali melangkah pergi.Tinggal tubuh anak kucing itu disitu. Selang berapa hari bangkai anak kucing itu dibersihkan.. Tidak ada pun heboh2 sebab yg mati kucing bukannya orang

 

Kini tiga minggu berlalu, sudah 3kali jumaat. Hari sabtu petang... selepas habis kerja.

Ali berniat utk pulang ke kampungnya malam ini kerana keesokkan hari ali cuti. Kali ini ali meminjam motor kawannya utk pulang.

\"Ali jap lagi aku bagi motor aku kuar jap\" kata kawannya dimuka pintu.

\"Set...\" jawap ali diruang tamu. Sementara menunggu kawannya pulang, ali duduk di sofa menonton tv. Ali dapat rasa badanya seram sejuk dan sesekali kedua2 kakinya mengigil.

\"Apa yg tak kenal dengan badan aku ni?\" bisik hati ali.

\"Mungkin letih kot, minggu ni kan aku banyak buat ot\" sekali lagi ali bercakap sendiri utk sedapkan hati. Selang 10minit menunggu kawannya pulang.

 

 

Dalam pukul 9mlm ali bergerak, semasa hendak keluar dari kawasan perumahan.

\"Piiinnnnn!!!\" ali membunyikan hon motornya.

\"Celaka punya kucing\" carut ali lagi. Kelihatan seekor kucing berwarna hitam lari lintang pukang kerana terkejut. Ali menerus perjalannya, lebuhraya utara kini dimasuki. Ali mengikut lorong paling kiri, sesekali ada juga dia merempit. Sedang asyik membawa motor dlm kelajuan sederhana, tiba2 entah macam mana seekor lagi kucing juga berwarna hitam muncul dari tepi jalan.

\"Hoi!!!\" jerit ali. Kucing itu sempat mengelak. Ali perlahankan motor melihat kebelakang tetapi kucing telah hilang. Ali terus perjalanan, kejadian tadi tidak ambil kisah. Kali ini ali merempit, dipulas minyak selagi boleh. Menjerit motor itu dalam kelajuan maksima. Dalam 30minit merempit itu, sekali lagi kejadian yg sama berlaku. Seekor kucing yg masih berwarna hitam tiba2 keluar ke jalanraya. Ali tidak dapat mengelak, tiang besi penunjuk arah dirempuh. Motornya melekat disitu tetapi ali melambung ke jalan, terjatuh dilorong tengah. Ali cuba merangkak ketepi. Tapi terlambat sebuah kereta dengan laju melanggarnya.

\"Ahhhhhh\" menjerit ali kesakitan......

\"Aaaahhhhhh\" jeritan kedua ali kedengaran. Akhirnya ali kaku disitu.

 

Setahun ali terlantar dihospital. Pada awal tahun ke 2 ali dibenarkan pulang.

 

 

Satu hari...

Diruang tamu kelihatan seseorang sedang berbaring kemudian mengesot2 badannya tak tahu hendak kemana. Kelihatan kedua2 kakinya terkulai2. Kedua2 tangan kini ibarat kakinya. Dimana kedua2 tangannya akan diletak kelantai utk menolak tubuhnya ke depan. Itulah cara orang itu berjalan sekarang.

Kenapa orang itu berjalan begitu? Orang itu ialah ali. Akibat kemalangan dari pinggang hingga ke kaki ali telah HANCUR. Jika berdepan dengan ali kelihatan kepala sebelah kanannya kemek kerana tempurung kepalanya juga hancur dan diganti besi.

\"Apakah ini dugaan atau balasan?\".. Tamat

 

 

\"DS ITU NYATA\"

 

 

 *JOM ADD BOTAK DI FB....Zambri Atan

 


KEPALA OTAK-BOTAK  

DITULIS-DIN TWIN

 

 

 RJR © 2009 Hakcipta Terpeliha

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) kenapalah kejam sgt agaknya sampai diseksa begitu sekali anak kucing ty?

Cerpen-cerpen lain nukilan botak_9444

Read all stories by botak_9444