Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Nama

 

‘ You did that on purpose kan?’

Najmi sikit pun tidak mendengar apa yang dikatakan oleh bibir mungil itu. Dia sedang sibuk memikirkan mereka berdua duduk di sofa empuk di dalam kedai, bersebelahan. Berbual tentang apa yang terlintas di kepala. Itu sahaja. Sumpah.

‘ Apa dia ni?’ Sayang. Kalau ikutkan hati, Najmi mahu ucapkan perkataan itu. Apakan daya dia tidak mampu.

‘ Ni, nama saya,’ gadis di depannya mengomel sambil memuncungkan sedikit bibir. Rakan-rakan di belakang Najmi ada yang tersengih sambil membersihkan kaunter. Mujur sahaja kedai kopi berjenama ini di kawasan pejabat dan sekarang baru jam sepuluh pagi.

‘ Betullah Laily,’ Najmi berbohong. Dia tahu itu tidak benar. Dia ingat benar perkenalan mereka beberapa minggu lepas…

‘ It’s Laili with two Is,’ ujar si gadis genit sambil membetulkan kaca mata.

‘ And I can see they are very beautiful,’ bisik hati Najmi. Ini pelanggan dan dia tidak mahu dibuang kerja.

‘ Ok Miss Laili with Is. Anything else?’

‘ That is all, Naj..mi,’ si gadis genit bersuara. Najmi sedikit tergamam. Jarang sekali namanya disebut oleh pelanggan.

Habis imbas semula kenangan.

‘ I’m so sorry. Must be thinking of another Laili,’ Najmi cuba berdrama. ‘ I’ll get back to you later, alright? Someone…’ Najmi memberikan isyarat mata ke arah bahagian depan kaunter. Laili cuma mengangguk.

Entah bagaimana harus Najmi jelaskan bahawa perbuatannya sama dengan perbuatan seorang kanak-kanak lelaki yang sengaja menarik rambut ekor kuda rakan sepermainan perempuan untuk mencuri perhatian. 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) HAI LAILI WITH IS! HAHA

  • (Penulis)
    2) @dayya: hi! *bagi pihak

Cerpen-cerpen lain nukilan uculer

Read all stories by uculer