Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Satu nyamuk dalam kelambu

 

Kalau kau dengar bunyi seseorang mengerang 'Panas..Panas' ketahuilah bahawa itu bukan suara entiti halus yang terperangkap dalam tubuh manusia lalu dihalau oleh bomoh.

 Bukan.

Cuaca ini panas menyengat. Kadang-kadang aku sendiri berhalusinasi akan Banjaran Rocky ketika berjalan pulang dari pejabat menuju ke stesen Putra.

 ' Bos! Kopi ais satu!' aku cuma melaung dari tempat duduk. Kegemaran akan kopi juga tidak membantu dalam cuaca begini. Sudahlah hangat, ditambah pula dengan minuman yang jatuh dalam kategori 'panas'.

 Mujur aku sendiri. Mengepakkan kedua belah lengan untuk membiarkan angin terus celus di celah ketiak dengan senggang, hanya menganggu hidung sendiri, bukan teman yang ada di sisi. Sedang aku biarkan angin mencecah wajah (sekaligus merempuh batang hidungku yang tidak berciri aerodinamik), pandangan aku jatuh pada seorang gadis bertudung merah. Aliran darah tiba-tiba berkumpul lalu menuju ke satu tempat. Sebagai seorang lelaki, dengan pantas aku mula terbayang imej yang bukan-bukan.

 Gadis bertudung merah sedang leka berdiri di kaunter di sebelah rakannya, seorang gadis berkaca mata. Entah, aku tidak peduli akan rakannya. Gadis bertudung merah itu yang penting.

 Ah, kopi ais aku belum tiba. Kacau.

 ' Bos! Ini duit!', buru-buru aku tinggalkan duit di atas meja. Untuk kali pertama dalam jangkamasa yang cukup lama, aku bertemu dengan satu nyamuk dalam kelambu.

 Jauh aku kejar gadis bertudung merah yang menganggu aku. Macam dalam filem tetapi aku sudah tidak sanggup lagi membiarkan peluang lepas begitu sahaja.

 Satu nyamuk dalam kelambu. Selamat mengganggu hidupku.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) amboi ucu, seekor nyamuk dalam kelambu mengganggu tenang ye? hikhik.

  • (Penulis)
    2) @dayya: sangat mengganggu oke.

Cerpen-cerpen lain nukilan uculer

Read all stories by uculer