Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Suatu hari yang Tragis

 

 

Eheheh...ini first time aku buat cerpen sendiri...seblom ni bace orang punye aje...kalau ade yang perlu diperbaiki,harap korang sume boleh bantu aku ye...!!~

Kisah ni terjadi semasa aku masih di bangku skolah lagi...kalau tak silap aku,time tu aku form 4...Kisah ni terjadi kat aku mase aku cuti penggal akhir...baru nak masuk form 5...

 

Walaupon rupamu tidak ku kenal,tetapi lubang hidung mu tetap menjadi pujaan hatiku...

 

Pagi tu aku bangun seperti biasa... Seperti biasa juga aku terus mandi dan gosok gigi dan... er.. yang lain tu tak perlula di elaborate....

Hari ni seorang sepupu aku mahu datang kerumah aku. Dia datang daripada Taiping Perak. Dia ni tua setahun daripada aku. Dipendekan cerita, tujuan dia datang adalah untuk mengikut kami sekeluarga bercuti.

Yang tak beshnye, dia datang naik bas ekspress, dan menambah ketidak best an nye, bile sampai dekat Puduraya, minah ni pulak tak reti nak datang kerumah aku. Tak reti atau malas nak naik bas sorang-sorang. Disebabkan itu, mama pun suruh la aku ni pergi jemput dia. Tambahan pula, aku ni sudah dikira mahir dan tahu selok belok pengangkutan awam di Kuala Lumpur ni. Sebut aje ape.... KTM, Komuter, LRT, Rapid KL, jalan kaki? Cilok sana ciluk sini sampai la.

Lebih kurang pukul 10 pagi, aku melangkah keluar dari rumah aku. Rumah aku takla jauh sangat dengan Puduraya tu. Tapi disebabkan laluan bas yang menyinggah dan memusing-musing, maka masa perjalanan aku menjadi panjang.

Kira-kira pukol 12.30 tengah hari, barulah aku sampai ke Puduraya. Setibanya aku di Puduraya,aku meneruskan perjalanan ke Platform 18 (kalo tk silap la..)aku pon duduk disitu dan tunggu sepupu aku...

* * *

Lima belas minit berlalu,baru laa aku nampak batang hidung sepupu aku ni...seperti biasa,kami memulakan perbualan dengan mengucap salam...

"lama dah ka hang tunggu aku tang ni?" tanya sepupu aku...

"takdak la lama adala 15 minit,"jawab aku..

"ooo,yang lain mana?tak nampak pon?"

"depa ada kat umah,nabila mai sorang aja ni..."

"ooo,kalau macam tu kite balik umah ajala...lagi pon kak ina tak nak pi mana-mana..tapi kite nak pi balik naik ape?"

"alaa,naik LRT je...bukan jauh pon...lagi pon LRT lagi cepat sampai..."

"ok, tapi nak naik LRT tang mana?tak nampak pon stesen LRT?"

"nak pi kat stesen LRT kene kluaq dulu...ikut jalan tu.." balas aku sambil menunding jari menunjukkan arah jalan kepada sepupu aku tuh...

*

* *

* * *

tibe - tibe...aku terasa sesuatu yg pelik di hujung jari telunjuk... Adakah?

terase berbulu...terase panas...dan terase udare yang di hembus keluar.... Alamak!!

Aku palingkan muke aku ke arah jari yang aku tunding untuk tunjuk arah tadi...time tu ade seorang mamat yang aku sendiri kurang pasti sama ada die melayu atau indonesia...

Rupe - rupenye, jari aku tu telah termasuk dalam lubang hidung sebelah kiri seorang mamat yang sedang lalu di situ...time tu die tengok aku,aku tengok die...die tercengang,macam mane jari aku boleh terjolok dalam lubang idong die...

Dalam keadaan malu yang amat sangat...muka yang sedang merah menyala, aku minta maaf dekat die lalu melarikan diri ke tandas berhampiran...Rasa macam nak flush kepala lam toilet bowl... time tu malunye aku hanya tuhan aje yang tahu...

hahahhahahaaa.... Selepas berjaya menenangkan diri, kami pon blah dan terus pulang ke rumah. Demikianlah kisah aku tercucuk lubang hidong orang yang tidak dikenali....... hehe...

 

Moralnya ialah sentiasa mengawal pergerakan kita agar tidak menggangu ketenteraman orang lain. Mueheheheheee.....

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Saspens

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) hahahahhaah bengos!
  • 2)

    "terase berbulu...terase panas...dan terase udare yang di hembus keluar."

    jenuh aku cube imagine cam mane perasaannya bile reseptor kat hujung jari tu terasa ada udara dihembus kluar. waaakkakaka.

     


  • (Penulis)
    3) bukan itu aje hari tragis aku...tapi smalam jugak hari tragis aku bile aku terpakse basuh blk sume baju aku dlm almari apabile seekor kuceng telah menginap lalu beranak dalam almari aku..beranak lime plak tu...siottt jee... sebagai bukti, korang boleh rujuk kt sini.. http://akuss15.fotopages.com
  • 4) isk isk... sesape dok dkt ngan meknab, sila la jaga lobang idong anda
  • 5)

    awasi lubang hidung anda!

    hahahahaha! sumpah gelak sampai bertakung air mata. 

  • 6) sumpah cuba MENGAWAL gelak sampai bertakung air mata supaya tidak terkantoi dgn boss krn mencuri tulang di tmpt kerja!
    • sha
    • 17 years ago
  • 7) ahaha..jari telunjuk awak je ke masuk? 4 jari lain? ape kisahnya? :)
  • 8) hahahaha...gelak gelak...haahahahaha...tak mampu nk komen....asik gelak jer ahahahahaha..opss...bos plak pasan..dem dem...sengih yus sengih.... (tgh pk nk bg alasan kt bos)
  • 9) wahahahahhaaaa...hampir jatuh dr kerusi sbb terover gelak...hahhaaa..lawak ar citer ni..best2..rasa nk gelak lagi..
  • 10) hahahahha...dan hahahahah...dan hahahahah dan ahahahahaha lagi...

    adoi!

    wakakakaka! kihkihkihkihkih!...
    Arrrghhh! tak tahan gelak!
  • 11) >hAhAhAhAhAhAhAhAhAhAhAhAhAhAhahAhAhAhA...yaAllaH...:)
    >siOt pnYa ceTa:)hAhAhAhAhA..T_T(smBil mnGesaT aiR mTa)

Cerpen-cerpen lain nukilan wnn_kerchik

Read all stories by wnn_kerchik
No stories.