Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Show your support for Betelguese, Aldebaran dan Measat-70, and continue reading this story. Unlock this story part or the entire story. Either way, your KCOINS help writers earn money for the stories you love.

Betelguese, Aldebaran dan Measat-70

  • 14
  • jojo
  • 16 years ago
  • 4,116
  • PAID

 

“Kita harus terbang ke Aldebaran sekarang! Walau apapun terjadi, kita harus sampai ke sana sebelum semuanya terlambat!” Fauzan membentak keras. Azura memandang sang empunya suara dengan kening sedikit berkerut. Kapten kapal angkasa Measat-70 itu penuh bersemangat melaungkan kata-kata perangsang kepada Azura. Wajahnya serius menggambarkan petapa pentingnya penerbangan ke Aldebaran itu dilakukan segera.

Azura masih kaku dan mendiamkan diri. Arahan abangnya itu baginya tidak masuk akal. Sukar untuk diduga sama ada pertimbangan abangnya itu adalah releven atau sekadar memenuhi naluri semata-mata.

“Fauzan, koloni kita di Betelgeuse sudah stabil. Mengapa harus terbang ke Aldebaran? Lebih baik kita berjimat bahan api kerana uranium-235 sukar diperoleh.” Azura menyanggah. Sebagai satu-satunya anak kapal dalam Measat-70 dan selaku adik kandung kepada Fauzan, pendapatnya harus dipertimbang.

Fauzan tidak menjawab. Sanggahan adiknya itu dipandang sepi. Dia bergerak menuju ke panel kawalan bahan api. Uranium-235, isotop daripada uranium diguna sebagai bahan api menunjukkan kadar normal. Fauzan mengerutkan kening dan dahinya tanda berfikir. Direnungnya Azura dengan dalam.

*****

Baca perbualan

Show your support for Betelguese, Aldebaran dan Measat-70, and continue reading this story. Unlock this story part or the entire story. Either way, your KCOINS help writers earn money for the stories you love.

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Fantasi

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) seiring dengan pengumuman angkasawan primer kita baru-baru ini. cerpen sebegini memang sangat patriotik!. terhibur!
    fauzannn! azura! bangun. abang jojo dgn abang sheikh nak ajak naik pesawat angkasa ;))
  • 2) ahhh the story really takes me into the place of the characters. walaupun i'm not a fan of written 'angkasa lepas' story, for once you managed to captivate me into reading.good job abg botak! Tongue out

  • (Penulis)
    3)

    haa.. jika ada antara anda di luar yg gemar astronomi, ada 2 software bagus utk dicuba:

    Calestia: http://en.wikipedia.org/wiki/Celestia

    Stellarium: http://en.wikipedia.org/wiki/Stellarium 

  • 4) cam kene tapis ngan finas pulak coz ada chapter untuk mimpi. keh keh keh

  • (Penulis)
    5) haha.. ape bole buat? tak de idea nak endingkan dgn ape, kohkohkoh
  • 6) tahap imiginasi tertinggi. kagumness
  • 7) wuh.. hebat benar imaginasinya, dicernakan dengan perkataan yang memang best.... layan sekali sekali baca cerita fantasy begini... terhibur!

  • (Penulis)
    8) blur12 + GalihRatna: thanks.. masih ade byk yg perlu dibelajar
  • 9) baru je bace citer ni..bestla..kagumlah sbb ade idea,imaginasi yg hebat n haslkn karya yg bermutu..dah lame x bace cerpen camni

  • (Penulis)
    10) huhu, thanks sarahbest
  • 11) dari awal sampai 4 perenggan terakhir best...tapi last2 mimpi..cliche sgt la jo...tapi yg lain2 tu mmg power!
  • 12) hehehe ... cerpen sdr merupakan satu percubaan yang menarik tapi sedikit anti-klimaks pada peleraian dia. Ok saya sudah dapat gambaran tentang cerpen ini. TErima kasih, sila teruskan penulisan sdr dan diperpanjangkan dalam bentuk yang lebih menarik. : )
  • 13) ..best2..hehe..;)
    (@_#)
  • 14) aiyak!

Cerpen-cerpen lain nukilan jojo

Read all stories by jojo