Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Gaji AKu Mana??

  • 11
  • dwen
  • 16 years ago
  • 3,296
  • FREE

 

Ini mengisahkan seorang jejaka yang sudah bekerja di sebuah syarikat tempatan selama 6 bulan lamanya.Jejaka itu bernama D.Pada suatu hari,pada hampir penghujung bulan.Semua anak syarikat menunggu gaji mereka untuk berfoya-foya.Ada yang mahu membayar mak andam atas urusan perkahwinan yang akan berlangsung,ada yang mahu masukkan wang di dalam ASB untuk simpanan masa depan.Tapi bagi D, dia cuma mahu wang gaji untuk berfoya-foya.

Kemudian,dia terdengar rakan-rakannya mengatakan gaji sudah 'float' di dalam akaun masing².D amat gembira dan ingin melihat sendiri melalui maybank2u nya.Alangkah sedihnya kerana gajinya masih tidak float seperti rakan-rakannya.

Lalu,dia buzz YM Akauntan yang bernama F.F amat sibuk pada hari itu,lalu F mengatakan "mana aku tau,aku bukan orang bank".Benggang yang amat dirasai oleh diriku ini.AKu terus membisu sambil menahan tension.

Lalu 5 hingga 10 minit kemudian,HR yang bernama KA  buzz Ym ku.

katanya tanpa sebarang salam "tak sabor2 nk dapat gaji ker". Ini membuatkan aku terasa amat panas hati.Baranku kawal sedaya yang boleh.Lalu aku mengatakan dengan nada keras."orang tanya jer,bukan kisah pasal gaji sgt,nak tau nape sumer org dah float saya punya blom".Lalu HR ku mengatakan "sabor jela,tgu je".

Aku amat panas sekali dan malas untuk membalas kenyataan dia.Selepas beberapa minit kemudian,KA aku menelefonku dan mengatakan bahawa dia sudah tersilap tulis cek atas no akaun aku.Lalu memohon maaf.

PS : Lain kali periksa btol2 jgn main sindir org aje.da salah tau malu.kalau org muda aku da lempang je buat keje xbtol. iskkkkkk..

Tidak ada kena mengena pada sesiapa yang hidup,mati,koma mahupun pengsan.Terima Kasih!

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Satira

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) cerita ni pasal "D", tapi ada beberapa bhgn yg menggunakan "aku". So, make sure jgn diulang (nampak macam kantoi lupe nak replace "aku" dgn "D")
    :p
  • 2) kantoi ar tu..err, gaji dah masuk belum? meh belanja sy..=D
  • 3) rasanya tau company mana nih............sian jejaka tuu ekk
  • 4) hehehhehee kantoi dwen...aku tau siapa D tue hahahhahahahhahaha
  • 5) tidak ke lebih sesuai disubmitkan sebagai blog?

  • (Penulis)
    6) to valium,aku rasa ni sesuai sebagai cerita pendek.kerana ni satu cerita.
    to nurie lak,gaji lama tu,sekarang da abis da.hehehe..
  • 7) kalau aku, aku masukkan ke blog :)

  • (Penulis)
    8) ok guys.thanks. :) aku nanti nk sure what da different between blog and short story.leh bgtau skit x?
  • 9) cerita ni sempoi bro... sbb aku tau tu kau... hahahahaha
    lain kali kata nama jgn berubah bro
    all the best
  • 10) blog: medium nk ngarut..slalu org tulis perjalanan hidup..things yg diorg rase nk jot down..cerpen plak..slalunyer cite yg sngaje2 direka2..hahahaa =P

    p/s: xperlu komen dah kot bab 'D' diganti 'aku' tu~

  • (Penulis)
    11) thanks syud...i'll try my best next time.da paham da.hehehe

Cerpen-cerpen lain nukilan dwen

Read all stories by dwen