Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Terhantuk

  • 14
  • otak
  • 16 years ago
  • 3,032
  • FREE

 



Title : Terhantuk

Medium : paper, pen, marker and a lot of hours, photoshop

Technique : menghabiskan masa dengan garis-garis halus yang leceh!


 

 

Terhantuk.

Sakitnya.

Pedih sangat..

Terhantuk.

Sakitnya

Aku teringat..


 

 

Mak aku kata, dari umur aku setahun sampai 5 (dari merangkak sampai masuk tadika). Kalau orang lain tiap tahun tak pernah miss jahit baju raya, aku pulak tak pernah miss berjahit kat atas kepala.

 

1 tahun :

Aku merangkak, mak aku kata laju..tapi terlalu melulu. Aku hilang kawal, kepala langgar frame pintu kayu. Kat situ ada paku….

 

2 tahun :

Baru belajar berlari dalam rumah. Tengah lari aku dengar ada orang panggil nama aku, aku toleh (sambil lari). Muka pemanggil nampak gundah, aku hairan. Bila toleh depan…MEJA!    ( Tak silap, aku dengar ada org jerit ‘MasyaALLAH!’)

 

3 tahun :

Balik lepas makan malam, rumah gelap. Mak aku buka pintu, aku terus lari meluru. Perkara biasa, aku lari dive atas sofa. Buka lampu, aku landing atas pasu.

 

4 tahun :

Aku lari kat dalam bilik air…ZuuuP! BUak! (tak ingat). Buka mata, aku sepak doktor sebab dia cucuk jarum atas kening aku.

 

5 tahun :

Aku jatuh longkang! Akak aku tolak, sebab dia bengang susah sangat nak ajar aku bawak basikal.

 

 


 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) pergh. ganas betul akak kau otak. patut la kau dah jadi lelaki setabah ini sekarang. HEHE
  • 2) hehehhee.... comeylah gambar tu.. nanges2... cian dia.. otak buat ek?!!! ayyok... huhuhuh...
  • 3) superrr...dasat2... huhu
  • 4) otak..otak..tapi kewl la hidup ko ade kenangan cm ni.hehe.
  • 5) ko mmg cool. maseh mcm dulu. tak pernah gagal buat orang ketawa
  • 6) hahaha, lawak..cian ko jatuh dalam mangkuk toilet ek (kalau sy tak silap faham).

    sy suka yg ni.

    "Terhantuk.
    Sakitnya.
    Pedih sangat..
    Terhantuk.
    Sakitnya
    Aku teringat.."

    betul la otak, selalunya orang ni lepas terhatuk baru tengadah. kalau tak, tak beringat la napaknya..tp otak ni dah berapa kali terhantuk tak serik2..sy heran.




  • 7) engkau memang otak...best!!!
  • 8) teringat kat parut atas dahi sebab terhantuk bucu kerusi kayu sebab nak ambil botol susu yang disembuyikan oleh kakak sepupu masa umur 3 tahun.... huhu...
    my adik bongsu pun ada parut kt tempat sama tapi dia sebab jatuh terhantuk kat longkang kerana berlari-lari anak masa umur 3tahun gak lalu tersadung... aku yg nangis tuh sebab kesian tgk darah meleleh...
    otak ni berkali2 berjahit... huhuu... tak boleh bayang...
  • 9) ko mmg selalu buat orang ktawa
    walau kisah tu mmg sedih
    tapi ko mampu ubahnye jadi jnaka
    kat mana nak cari otak yg macamnie ek?
  • 10) kamu buat saya ketawa!
    keep it bro..kamu mmg mcm dulu..penjenaka sensasi utk seantero berlian ke mutiara
    • sha
    • 16 years ago
  • 11) Bro,
    kalau sampai umur 5 tahun da gini gaya,
    camna? sanggup ke hidup sampai 50 tahun?
    camner aa lawak nyer nanti?
    hehe.. :>
  • 12) no wonder...otak ko dah byk mengalami gegaran...
    patut arr dpt hasilkan karya yg superb...
    caya la lu, bro...
  • 13) buas nihhh!
  • 14) adei..ngeri membacanya..nakalnye kamu.huhu

Cerpen-cerpen lain nukilan otak

Read all stories by otak