Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Warkah Buat Mak

 

Assalamualaikum w.b.t...

 

Mak,

    Along  nak mintak maaf. Along banyak buat salah kat mak.  Along bukan anak yang baik. Along selalu kecewakan mak. Along tau along banyak sakitkan hati mak.

 

Mak,

    Along penah tipu orang. Along penah tipu bos bila nak mintak cuti. Along penah tipu kawan kalau nak mengelat satu perkara. Along penah tipu bapak bila nak mintak izin kua rumah. Tapi along tak penah tipu mak. Along bukan tak mau tipu, tapi bila nak bukak mulut ja mesti tak sampai hati. Bila tengok muka mak, along tak terdaya pun nak cakap benda bohong.

 

Mak,

    Bapak tak anggap along anak bertuah dia. Apa yang along buat mesti tak kena langsung di mata bapak. Along tau, bapak selalu cakap benda buruk tentang along. Mesti bapak tak percayakan along. Tapi memang along banyak buat salah pun. 

 

Mak,

    Biarpun satu dunia benci along. Biarlah tak ada sorang pun yang percayakan along. Biar semua menentang along. Tapi along nak mak percaya pada along. Along nak mak di sisi along. Along nak mak jadi sokongan along. Cukuplah mak sorang. Along cuma nak mak. Kekuatan yang mak berikan pada along boleh mengalahkan apa jua rintangan yang akan along hadapi.

 

Mak,

    Di sini saja buat kali ini. Andai kita ada kesempatan dalam ruang waktu yang sementara ni, akan along titipkan lagi warkah buat mak.

 

Anakmu,

Along 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) ni surat???? ke??? ape??? ke???
  • 2) uhmm .. mcm luahan perasaan semata?
    erm erm erm.
    ok. at least pengakuan di atas nampak jujur.
    hee
  • 3) setiap perenggan ada cerita yg boleh diketengahkan. paragaphing sudah ok, tapi isi masih perlu diperbaiki. Dan.. err, terlalu byk "mak". kurangkan sedikit mungkin lebih baik.
  • 4) dah nama warkah untuk mak...
    jujur ke nie?
    mak kat mana sekarang?
  • 5) uhh..ibu..angah selalu tipu ibu..sungguh jahat angah ni..=)
  • 6) zing, dah tajuk dia warkah..mmg la surat.

    kenapa titip surat je..gi la terus call mak.

Cerpen-cerpen lain nukilan irnachan

Read all stories by irnachan
No stories.