Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

gadis..

 

Kedinginan malam yang indah

Selepas hujan yang membasahi dataran yg terbentang luas

jauh dari kebisingan kota,kedengaran unggas malam yang membelah sunyi,kabus malam membuatkan suasana menjadi kabur...kabur dari penglihatan.Seorang gadis bernama ani, merenung jauh ke langit sambil melihat bintang dan bulan yg kabur-kabur di penglihatan.Fikiran melayang entah kemana.Raut wajah ani sunggu sayu,terlihat keresahan yg terbit diwajahnya,tetiba mengalir butiran mutiara dari wajahnya yang sayu itu.Takungan air yg berada dikelopak matanya membuatkan alis matanya basah.Keresahan jiwa yang meronta-ronta mencari jawapan.Jawapan yang tidak pasti dari seorang perawan arjuna.Adakah dia hanya menduga atau diduga?.Keresahan jiwa nya yang bergelut dengan tanda tanya membuatkan malam yang dingin menjadi hangat.Hangat kemarahan atau hangat menanggung rindu.Ani keliru.

Dimanakah si arjuna menghilang...hampir sudah 2 purnama arjuna menghilangkan diri.Tiada khabar berita yang ani terima sejak arjuna menghubungi nyer selepas majlis makan malam bersama keluargan arjuna.Ani kebingungan.Benak fikiran ani makin dipenuhi persoalan demi persoalan yang tak terungkap jawpannya.Kerinduan hati ani terhadap arjuna semakin menebal sehingga ani lupa untuk menguruskan diri dan bergaul dengan keluarga dan kawan-kawan.

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Err, mcm salah letak ni.

    Tapi it's ok, u r kinda cute!

    ME TOO!
  • 2) aah..ni patut letak kat puisi..
    amoih3..siber..nengok kecummilan org plak eh?

    =P
  • 3) ini seharusnya letak di puisi :)
  • 4) jiwa yang panas menuntut istikharah. semoga diberi petunjuk olehNYA :)
  • 5) rasanya lebih kepada luahan perasaan ni.. cute! but better letak kat puisi kot... huhuhu...
  • 6) best dengan kata2 itu.. namun ia boleh diperhaluskan lagi.. mgkn perlukan sedikit penghayatan jiwa... klu tersalah kata atau komen minta maaf.. aniegma baru blaja..
  • 7) >igNore je fKiran Tu whai gaDis..x pYah fKir psaL c pErawan aRjuna
    >cheNta x keMaNa-maNa..

Cerpen-cerpen lain nukilan cyeemass

Read all stories by cyeemass
No stories.