Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

DUA PILIHAN

 

Dalam kehidupan seharian kita, kita mempunyai 2 pilihan dalam apa jua yang kita harungi..

Tidak kira dalam soal pakaian, makanan, persoalan atau apa saja yang berkaitan dengan diri kita..

Setiap pilihan ada kebaikan & keburukan. Setiap manusia inginkan pilihan yang terbaik untuk diri mereka sendiri...

Jika dalam percintaan kita mempunyai 2 pilihan, mana satu harus kita pilih??

Dua-dua mempunyai kelebihan tapi tidak adil bila kita terpaksa buat pilihan dalam soal cinta??

 

Mana satu harus kita pilih???

 

Cinta yang sudah sekian lama kita semai dalam hati & berharap ia akan jadi cinta terakhir tapi akhirnya kita sendiri yang kecewa...


atau


Cinta yang hadir selepas kita kecewa dengan cinta kita & cinta itu beri kita kebahagiaan untuk lupakan segala kesedihan kita...


Mana satu yang harus kita pilih??


Rimas & sesak otak bila terpaksa fikir tentang pilihan mana harus kita pilih...

Mungkin kita harus terima cinta baru & lupakan cinta dahulu walaupun  cinta dulu penah jadi penawar & racun pada kita tapi tak adil untuk cinta baru kita kerana kita umpama menerima dia untuk lupakan cinta dulu...

Kita tak seharusnya mempergunakan cinta untuk kepentingan diri sendiri...

Sakit bila kita dipermainkan kerana cinta..

 

Adakah kita harus pilih cinta dulu yang telah lama ada dalam hati & terus berjuang & bersabar untuk masa depan atau lupakan semua & harungi cinta yang baru??

 

Adakah status tunang orang atau kekasih orang menghalang hak mereka untuk jatuh cinta dengam insan lain walaupun mereka tengah menderita dalam bahagia yang mereka cipta sendiri untuk membahagiakan diri mereka sendiri ???

Haruskah kita bercinta untuk menggembirakan orang lain padahal hati kita yang merana ???

Cinta memberi kita banyak peluang untuk diri sendiri  maka jangan sia-siakan peluang yang ada di depan..

Belajar dari kesilapan boleh memberi kita seribu kekuatan untuk menghadapi cinta yang baru..

Jika hati kata tidak pada cinta dulu, ikut kata hati sesungguhnya hati lebih mengetahui apa yang diri kita mahu tapi fikir dengan wajar agar kita tak tersalah langkah & menghargai cinta yang baru...

Jangan ulangi kesilapan lepas bila kita telah jumpa dengan cinta yang boleh membahagiakan diri kita...

Hargai cinta itu dengan sepenuh hati...

Cinta adalah sesuatu yang suci...

Jangan cemarinya dengan kebencian, dendam dan perasaan negatif.

Cinta yang suci datang dr hati yang suci...

Cinta sejati akan hadir dengan sendiri walaupun kita tak mencarinya....

 

Hope you all enjoy... Gud luck in ur luv.. b urself not anyone...

 

Hasil Nukilan,

Juelie_bizz

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) hmm...

    mmg rumit bile bhgia tu dah bkn bhgia lagi...
    hehe. tapi setiap org harus simpan cinta utk org yg layak memilikinya =)
  • 2) cinta??
    cinta adalah sesuatu yang cukup menarik n complete segalanya....tak nampak tp dirasa... hadir tanpa diberitahu..... dalam cinta ader segala galanya tanggungjawap,kematangan,ketabahan,kepercayaan,kejujuran,keikhlasan,memahami,bertolak ansur,kegembiraan n juga kesedihan... complete....

    biarlah kita menerimanya dengan hati yang cukup terbuka.... ;)

  • (Penulis)
    3) yup terima dgn hati terbuka...
    cinta mmg membuat hati kite mengalami pelbagai perasaan
  • 4) macam poem two roads robert frost jer

    pilih ja cinta baru hehehe

  • (Penulis)
    5) zhfr: bende ni spontan so maaf la if de persamaan dgn mane2 karya... ;-)
  • 6) saja ja la.... aku tak kata kau plagiat ker apa...

    just automatically remind me of that poem...

    sorry kalau terasa...

    amin...

  • (Penulis)
    7) zhfr: no heart feeling...i'm cool...hehehehe
    thanks la bgtau ye..i appreciate that

Cerpen-cerpen lain nukilan pinkygul

Read all stories by pinkygul