Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Fazrina Cinta '96 (12)

 

1996

 

12 Julai. Jumaat yang singkat. Sekolah Menengah Sultan Abdul Samad.

 

Hari ni harijadi Fazrina yang ke-15. Kad ucapan ‘memory lane’ yang telah lama aku simpan aku keluarkan. Ketika waktu rehat, di saat semua murid-murid makan nasi lemak kat kantin, aku sorang-sorang dalam kelas 3 Yakin terkial-kial menulis patah-patah kata di dalam kad ucapan tu.

 

Kat bahagian kanan dalam kad hari jadi tu, aku tulis ringkas je. Ayat aku lebih kurang macam ni:-

 

“Thank’s for being my friend. I’m sorry for all the mistakes I’ve done. Good luck for your future undertaking.”

 

Dan kat bahagian kiri dalam kad tu pulak, aku tulis bait-bait lirik lagu Richard Mark – Right Here Waiting.

 

Whatever you do

Wherever you go

I’ll be right here

Waiting for you

 

Whatever it takes

Or how my heart breakes

I’ll be right here

Waiting for you

 

Aku mengharapkan setelah Faz baca kad hari jadi tu, dia akan direct call aku. Dan masa dia call aku tu, akan akan approach dia buat kali ke-2, kali ni dengan cara yang lebih proper yang akhirnya akan membuatkan dia setuju untuk jd girlfriend aku…hehehe…

 

Dan sebelum balik dari sekolah hari Jumaat tu, orang terakhir merangkap orang terpenting yang aku jumpa hari tu ialah Ram Singh, posmen yang aku harapkan untuk menghantar kad itu kat Fazrina.

 

“Ram, kejap lagi ko balik naik bas sekolah ekk?”

“A’ah, apasal San?”

“Kau jumpa Faz tak kejap lagi?”

“Jumpa lah kot, kalau dia pun balik naik bas sekolah hari ni.”

“Ram, tolong bagi kad ni untuk Faz boleh?”

“Boleh, takde hal lah San.”

“Thanks.”

 

Aku siap bagi RM 1 sebagai ‘tips’…hehehe..ye la, kalau aku guna khidmat pejabat pos pun untuk hantar kad aku tu, aku still kena bayar duit setem. So, sebab aku guna khidmat Ram Singh yang naik satu bas sekolah ngan Faz, aku decide untuk bagi RM 1 kat Ram instead of beli setem dan hantar kad tu melalui pos..hehehe…

 

Strategi terakhir dah aku lancarkan. Erm..tak sabarnya nak tunggu Mizril belanja aku meggi goreng dan teh ais kat maple lambang kekalahannya pada aku dalam persaingan merebut Faz…hehehe..

 

Mizril, best man wins!

 

And I try

oh my God do I try?
I try all the time

in this institution.

And I pray

oh my God do I pray?
I pray every single day
for a revolution.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) ades, perasaan time ni ikhlas ke tak pada faz?
    bleh bangga lagi nak kena belanja :p

    bahaya ni nazar begitu. patut "kalau aku dpt couple dgn faz, aku halalkan je la mizril belanja. aku je belanja dia!"

    baru la lebih mudah diperkenan hasrat :p

  • (Penulis)
    2) cahatomic - to be frank to you...masa ni aku pun x leh recall wether aku ikhlas kat faz atau pun x..
  • 3) apalar..sebab nak kena blanja megie..sanggup keciwakan hati awekss..hehe

  • (Penulis)
    4) rain - sekarang aku dh x minat meggi goreng sama teh ais lagi..taste aku sekarang dh switch pada indomee double telur atas sama nescafe panas nipis..
  • 5) xikhlas kot..ni msti sbb trlalu truja mau brmakwe ditambah perasa dgn perbualan ditelefon dgn faz.. :p *selamba hentam*

Cerpen-cerpen lain nukilan hassanayat

Read all stories by hassanayat