Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Cinta Semalam

 

"Ara,jom kita balik.Dah nak maghrib ni."Kata Fatin
"Ara tak nak balik.Ara nak temankan Abang Im"Kata Ara.
"Abang!kenapa abang tinggalkan Ara?!abang dah janji yang abang takkan tinggalkan Ara!"Jerit Ara sambil meraung.
"Ara!Jangan macam ni!Tak tenang arwah nanti!"Kata Fatin
"Dah jom!Kita balik."Sambung Fatin lagi.
Ara bangun perlahan - lahan.Lututnya terasa sungguh lemah.Sesekali terasa ingin rebah tetapi digagahi kakinya untuk melangkah.
Ara masuk ke dalam kereta diikuti oleh Fatin.Kereta myvi itu meninggalkan tanah perkuburan itu.
"Ara,sabar ok?Mungkin ada himah di sebalik semua ni."Ucap Fatin
Ara tetap senyap.Fikirannya melayang ke masa lalu.Ketika suaminya masih hidup.Ketika semuanya cukup sempurna.

"Honey,bangunlah.Dah pagi ni."Kata Ara lalu di cium dahi suaminya dengan penuh kasih.Imran tersenyum.
"Good morning sayang."Kata Imran.
"Pagi ni Ara masak ala kadar je sebab tengah hari nanti mummy jemput kita makan kat rumah dia."Kata Ara.
"Takpe.I nak mandi jap.Wanna join me?"Kata Imran sambil tersenyum nakal.
"No,Thanks.Ara dah mandi."Balas Ara.
Selepas bersiap - siap,mereka berdua menonton televisyen.
Imran mencium tangan Ara perlahan - lahan.
"Sayang,I really love you.Really - really love you."Kata Imran.
Setitis air mata Ara jatuh ke pipi.
"Ara pun sayang abang."Balas Ara perlahan.
"Promise me,that u wont leave me.Forever?"Kata Ara.
"Yes.I promise."Balas Imran.

"Kita dah sampai!"Kata Fatin sekaligus mematikan lamunan Ara.Ara keluar dari kereta lalu masuk ke dalam rumah dan terus mengunci diri di dalam bilik.
Di situ,Ara menangis lagi.Dia memeluk bantal sambil meraung memanggil nama Imran.
Ingatannya melayang lagi pada hari kematian Imran.


Ketika itu mereka baru sahaja selesai makan malam di sebuah restoran.
Suasana di sekeliling mereka sunyi sepi.Langsung tiada manusia.Tiba - tiba beg Ara diragut seseorang.Ara menjerit terkejut sementara Imran mengejar lelaki itu.
Ara turut mengejar tetapi jauh ketinggalan di belakang.Di telinganya sayup - sayup kedengaran jeritan Imran.Ara berdoa agar Imran tidak di apa -apakan.
Dia brgegas ke tempat Imran.Dia terkedu melihat tubuh Imran dipenuhi darah.
"Abang!"Ara menjerit sambil memeluk tubuh Imran.
"Ara sayang,abang sayang ara.Halalkan semuanya."Kata Imran.Selepas itu Imran pun menghembuskan nafas terakhir.
Ara meraung sekuat hatinya.


Ara tersentak apabila mendengar azan maghrib berkumandang.Dia mencapai tuala lalu menuju ke bilik air.
Setelah itu dia menunaikan solat maghrib lalu berdoa untuk kesejahteraan dirinya dan roh suaminya.Setelah itu,Ara tertidur di sejadah.
Dia bermimpi akan Imran.Imran berpakaian serba putih."Ara,tolong jangan sedih.Relakan pemergian abang.Ingat Allah."Kata Imran.
Ara terjaga lalu dia mengucap panjang.Dirinya lupa dunia seketika selepas kematian Imran.
"Maafkan Ara."Ucapnya perlahan.
"Semoga abang bahagia disana.Ara akan selalu doakan abang.Semoga kita berjumpa disyurga kelak."Kata Ara lagi.

-TAMAT-

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) mati dah ke? Sian

    apekah mesej? ;

  • (Penulis)
    2) mesejnye,sume yg berlaku ade hikmahnye.jganla meraung xingat dunia.sekian terima kasih
  • 3) percubaan yg bagus.. cuma, kalau cherry ada masa terluang, cuba kembangkan lagi idea... baru mesejnya akan sampai... yg sekadar mengisi masa selama 30 saat...cikgu xdpt apa2 la... try harder, darl.

  • (Penulis)
    4) okeyh cikgu!thanks!
  • 5) citer dia idea da best..cuba buat versi yg lagi detail. sure gempak =)
  • 6) cerita yang menarik. saya yakin awak mampu kembangkan lagi jalan cerita agar lebih mantap. terus berusaha! =)

  • (Penulis)
    7) adra : nanti saya cuba
    rid : thanks!
  • 8) mnarik..make it more detail..komfem rmai syg awak..haha

  • (Penulis)
    9) azix : kenapa ramai yg syang sy?sedikit kurang mengerti dengan ayat anda.huhu
  • 10) ayat azix.
    bse a.
    haha.
    ak rse susunan plot bgs.
    imaginasi tggi.bravo.

  • (Penulis)
    11) muhdamien : thanks!
  • 12) simple neyy . but sweet !
  • 13) huh..br nk suspen tp da ending...pepun nice story...tp citer camnih da slalu sgt kat novel Alaf21 tuh...sedey2..sob sob sob

  • (Penulis)
    14) aciq : hehehe..thanks coz sudi membaca
  • 15) >short n nice(:

Cerpen-cerpen lain nukilan cherry93

Read all stories by cherry93