Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Mir

 

. ..
Deringan hp yang panjang dan nyaring menyedarkan aku dari lena.. aku pandang skrin hp..dan melihat jam di meja sisi aku.. urgh.. pukul 4 pagi.. adeh.. dan di skrin hp terbaris satu nama yang aku kenal siapa gerangannya…......
.. ..
"awak…. Saya sakit.. sakit sangat…" ....
.. ..
suara yang terkeluar dengan tangisan dan mengeletar itu membukakan mata aku yang kelat dan terpejam ..dada aku berdegup kencang.. berlari dengan pantas dan laju.. ....
.. ..
"mirr.. naper ni??....
.. ..
Menangis dan menangis lagi..Cuma tangisan yang aku terima....
....
"mir.. cakap la.. kenapa ni…pakcik awak usik awak lagi ker..??....
.. ..
dan tangisan yang aku dengar makin kuat dan meruntuhkan tembok air mata ini.. kini aku mengerti apa erti sakit yang di luahkan pada aku.. aku jadi kelu dan terdiam.. saat itu aku tak tau aper yang perlu aku bicarakan lagi.. setiap patah yang aku dengar dari mulut ia umpama satu tusukan mata pedang yang tajam.. terasa darah yang ada dalam badan aku kini mengelegak.. panas tetiba......
.. ..
"Mirr.."....
.. ..
hanya itu yang mampu aku luahkan.. tak terdaya lagi untuk aku bersuara… semuanya jadi kacau.. bagi aku saat ini kata2 bukan lagi perkataan yang mendamaikan......
.. ..
"awak.. saya sakit.. kalau idup gini baik saya mati jer wak... saya dah tak sanggup lagi wak.."....
.. ..
kata2 yang cukup sayu dan mengeletar..slow dan menghibakan......
.. ..
"mir.. jangan kata gitu mir.. saya sentisa ada disisi awak.. saya akan temankan awak……"....
.. ..
saat kata2 aku belum sempat aku habiskan terdengar jeritan menolak semua kata2 aku......
.. ..
"AWAK TIPU… AWAK KATA AWAK SENTIASA ....ADA.... DENGAN SAYA SENTIASA.. NAMUN DIMANA AWAK SAAT PAKCIK SAYA USIK SAYA.. KENAPA aWAK TAK DATaNG TOLONG SAYA.. ..MANA.. JANJI AWAK rezz..mana..??....
.. ..
"mirr.." kata2 yang ada Cuma tersekat dikerongkong…....
.. ..
ARGH… ya ALLAH.. apa lagi yang harus aku perkatakan..?....
Kecelaruan ini menyebabkan tangan aku aotomatik menumbuk dinding batu di bilik aku.. berkali2.. terasa aku mahu lepaskan segala kekesalan yang ada dihati ini.. tumbukan yang berkali2 menyebabkan tangan aku bengkak dan membiru.. namun hati aku masih belum puas lagi......
.. ..
"awak.. tolonglah saya…....
.. ..
terasa saat itu aku mahu saja pergi untuk memeluk dirinya dan membawanya keluar dari rumah neraka itu.. namun… Ya ALLAH Ya Tuhanku.. selamatkanlah ia dari kehancuran......
.. ..
harus ada apa pada kewhidupan untuk mengeluarkan ia pergi jauh2 dari rasa sakit dan sengsara itu..?....
sudah berkali2 aku dengar suara tangisan itu.. buat kali ini jua aku sudah tidak mengerti untuk berkata apa2 lagi.. kalaulah ia ada dengan aku.. akan aku pertahankan ia.. sebetul2nya pertahanan......
.. ..
apa lagi yang harus aku bicarakan?? Kosong dan gelap dengan tiba2......
.. ..
.. ..
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++....
.. ..
mir.. budak remaja yang cantik,bijak, kecik2 jer orngya, patuh dan bersoapan.. yang jua mempunyai sedikit permasalah dalam hidup dan untuk itu aku ....cuba.... pertaruhkan rasa sayang aku untuk membawa ia keluar dari neraka hidup yang membelenggunya..
namun bagaimana jalan nya? Sedangkan aku jua terumbang ambing dalam sejarah yang tersendiri??
Mir.. maafkan aku......
.. ..
kesakitan yang mendalam dan memeritkan harus bagaimana budak sementah ia untuk menerima seadanya..?? sesuatu yang dianggap suci dan berharga diragut tanpa kerelaan, untuk apa lagi erti kehormatan? Semuanya kini hilang sebegitu sahaja......

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Titik-titik itu, sepertinya saya sedang membaca not-not lagu. Hmm...
  • 2) prolog?

  • (Penulis)
    3) ridhrohzai : titik -titik itu sambungan yang tak ada yat nak jadikan penyambung.....
    cahatomic : prolog?? ntah la..cam nk jadikan penamat jer..he...he..
  • 4) kau cuma perlu susunan yang elok sahaja (mereng apa aku neh?)
  • 5) mungkin boleh mula dengan gunakan huruf besar di pangkal ayat?

    jangan salah faham ya, kami tak kisah dengan cerita yang berformat luar kebiasaan atau penceritaan yang lain-dari-lain. cuma kalau boleh tanda baca dijaga untuk menyedapkan pembacaan

  • (Penulis)
    6) ok..
    aku akan cuba..
    he..he...
    bak kata pepatah....
    "buah cempedak di luar pagar..ambil galah tolong jolokkan..
    saya budak baru belajar....
    kalau salah..
    tolonggggggggggg ajarkan..."
    he..he...

    jadi...
    cik rebelliben & cik caha leh ajarkan...???
    he..he..

    **
    cuba untuk menjadi yang baik2
  • 7) cik rezzriell jemputlah kenalkan diri dengan menulis blog
    quickpost > create a new blog

    ceritalah serba sedikit tentang diri. kalau org kenal, org akan lagi cenderung baca/komen/bantu

  • 8) caha:ye kau kesah
  • 9) Bagus bagus, tapi jangan minta aku ajar, aku juga masih bodoh. Mari kita belajar sama-sama!

Cerpen-cerpen lain nukilan rezzriell

Read all stories by rezzriell