Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Sori Bos

 

Cici menaruh perasaan terhadap Zizi. Tapi dia malu nak bagitau kawannya itu. Dia rasa seperti tak wajar sebab Zizi sudah mempunyai teman wanita. Cici tahu Zizi jenis yang amat setia. Maka , hari ini sudah masuk 3 bulan Cici menahan perasaan yang ada di hatinya. Dia semakin gelisah.

AKU MESTI BAGITAU ZIZI ESOK..!

DUSHHH!!

Cici menumbuk muka jirannya tiba-tiba. Dia baru pulang dari kerja ,kebetulan lalu di depan rumah jiran itu.

KAU NI APAHAL ??!!

Jirannya yang terjatuh ke longkang berteriak dan bangun berlari melompat ke arah Cici.

DUSSSHhhh..! SHIUU..SHIUU..SHIUU..BAAAKkk..!!

Cici terpelanting dan terhempas berguling masuk semak.

ADUIII…

Cici keluar dari semak bangun berdiri sambil memegang bahagian tulang belakang. Dicabutnya kasut tinggi jirannya yang melekat di situ.

NAH, AMIK BALIK KASUT KAU NI NYAH..!

Cici baling. Dia meneruskan jalan pulang ke rumah.

Keesokkan hari, Cici berlari menuju ke tempat kerja. Dia betul-betul nekad kali ini. Perasaannya mesti sampai ke Zizi. Dia yakin Zizi mampu bertindak balas dengan baik meski tidak seperti diharapkan. Cici melompat divider jalan dari mengambil jejantas, memilih eskulator dari tangga, dan memecahkan pintu ofisnya.

POMM..!!

Dia sampai tempat kerja. Zizi yang ada di situ melatah kuat.

OH MAK KAU BAB* SI*L HARAM JADAH LAHAN*T..!!

ZIZI..!!!  AKU ADA NAK BAGITAU KAU SATU BENDA..!

Cici terus melompat berdepan dengan Zizi dan memegang kedua tangan kawannya itu. Dia menarik nafas dalam-dalam. Zizi terpinga-pinga kerna belum habis tekejut akibat pintu ofis pecah.

HAH..APA DIA CICI??’

AKU …AKU..HMMM…..

AKU APA???

AKU BENCI SAMA KAU..!!

DUSHHH..!!

Zizi terpelanting berlanggar meja ,kerusi dan dinding , terlipat masuk bakul sampah. Sebelah meja Bos.

KAU NI APAHAL CICI???!!

Bos bangun sambil mengangkat mejanya.

DAAAAMMMM..!!!!! BERGGHHH…~

Kepala Cici menembus meja. Meja melekat separuh badan. Dia senyum.

SORI BOS. ..

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) kau jumpe gamba ni lalu dapat idea bercerita ke?
  • 2) xfaham langsung

  • (Penulis)
    3) dlam dunia ni banyak org gila. pangai pelik2. perasaan Cici tu adalh perasaan marah dan geram. jadi 'bagitau' bermaksud sampaikan penumbuk atau apa2 saja pukulan. haha..dia test pada jirannya dulu sebelum Zizi..pengajarannya..bertindaklah dengan wajar. huhu
  • 4) ..........nak rate pun serba salah
  • 5) alahai cici ni, nak berbasa basi pulak dgn si zizi. drama la
  • 6) meja tu bukan kena hentak bro, aku syak ada orang lapar gila tunggu makanan lambat sangat
  • 7) ehehe... sampai begitu sekali ya...
  • 8) hamek kau. gambar tu memang kena a.
  • 9) loh..ape lah dosa meja tuh ye...di henyek sedemikian....
  • 10) dasat.. boss & anak buah sama ganas~

Cerpen-cerpen lain nukilan Rizzy

Read all stories by Rizzy