Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Respek

 

Ahmad dan Ali jalan-jalan pastu tetiba terserempak ngan Nur, rakan sekelas diorang.

Ahmad: Ni apsal sedih semacam je ni?

Nur: Ish, Abu tengah merajuk la.

Ahmad: Abu? Sape Abu?

Nur: Ai, ko tak tengok status Muka Buku aku ke? In a relationship, complicated gitu. Sama macam Ali la. Kitorang dah dekat sebulan dah.

Ali: Oh, sorry la Nur. Aku lupa nak update. Dia ngan aku dah putus dah. Berat sangat tanggungjawab.

Nur: Alahai ustaz kita ni.

Ali: ^_^

Ahmad: Anyway, apsal Abu merajuk?

Nur: Aku lupa nak call dia semalam. Aku tengah study untuk exam hari ni sampai terlupa. Pagi tadi dia SMS aku. Bukan main marah lagi. Hilang fokus aku time exam tadi.

Ahmad: Alahai, perkara kecik camtu pun nak merajuk? Abu tu laki kan?

Nur: Loyar buruk la pulak.

Ahmad: Aku half joking je. But seriously, orang camtu tak layak la untuk ko.

Nur: Dia baik la Ahmad. Bekas skolah agama tu. Dia respek giler kat aku.

Ahmad: Tapi, camne dia nak respek ko kalu dia tak respek Allah?

Nur: ...

Ali: ^_^

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Satira

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) "anyway, ko, sape?"

    Tuan,

    Walaupun berbentuk satira, berikan sedikit masa untuk Bahasa Malaysia yang penuh.
  • 2) karya-karya islami ringan.
    variasi baru di kapasitor

    selamat datang ibnuazlan!
    saya mengalukan

  • (Penulis)
    3) Maaf kerana menggunakan Bahasa Melayu tidak rasmi. Saya cuma inginkan tulisan yang tampak natural sepertimana perbualan harian kita yang biasa.
  • 4) Ya, karya satira corak baru di sini... mesej yang baik

  • (Penulis)
    5) @ridhrohzai: Terima kasih

Cerpen-cerpen lain nukilan ibnuazlan

Read all stories by ibnuazlan