Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

gugusan hati rendah

  • 6
  • hadry
  • 14 years ago
  • 3,155
  • FREE

 

cantik juga aku tengok chenta aku ni. hari-hari aku ngadap dia, terasa macam kebas aku dengan segala panahan dunia....sakit...tapi sedap. tersenyum aku bila aku berkhayal dan juga maimai diulik lembutan chenta aku. terlupa pula aku pada realiti. elok saje aku dari menung, dila tegur keadaan aku.

"B, you tak fokus on me....you are always making me like stupid talking to myself!!!" marah chenta.

"uh----sorry kelakar lah i tengok bende ni, sayang sorry k!"

itu jela satu-satunya ayat aku selalu keluar bila nak pujuk chenta, bukan apa...nak mengelak dekat sangat, nak berdepan sayang pulak. susah nk baca bicara hati ni. tak semua pun tahu. sungguhpun, kadang-kadang aku ni buruk perangai tapi hatiku ikhlas untuk dia. selalu jugaklah aku gaduh-gaduh manja dengan dila, nak salah kan aku pun ye jugak nak salah kan dia pun ye jugak...biasalah darah muda, eh aku darah tua...hahahhahah, tapi kadang-kadang jadi muda ni sedap.... 
sentap jugaklah aku bila aku tengok dia kadang-kadang begitu, tapi bila aku kenangkan balik diri aku yang dulu, terus je luput gundah tu, terus je aku pujuk. 

"sayang,....sayang,.....sayang,.....its doesnt mean, im not care with all your babbling, but your beautification made me gone mad, its driving me crazy.....sayang tau kan that i love you so much"

"............................."jeling dila,

"sumpah, semua benda pun yang ada belakang i ni illusion saje, none is real, but you...something different"

"what the different?!! you tell me?!"jerkah chenta.

mungkin tak semua yang perasan, tapi aku perasan...setiap momentasi di sekeliling dia bisa buat luruh segala gantungan, bisa membuat roboh setiap sokongan, bisa buat mampus setiap hidupan. dia sungguh indah dimata aku, sungguh cantik bila di tenung, sungguh terpesona. tersentap aku bila mengingati kata sahabat-sahabat tua ku.

"kau tahu tak...dunia ni mempunyai pelbagai cerita untuk dicorakkan, dan terserah pada diri kau untuk diperindahkan, warna kan aje semua yang ada, coretkan semua luahan kau pada dunia ini" lebar kata-kata sahabat tua ku.

"pernah kau menyesal dengan cara kau warna?"sinisku

"TAK!! mana mungkin aku menyesal" terbeliak memandang aku.

senyap pula aku pada waktu itu. dahulunya petah sungguh aku kalau benda yang diperkatakan orang itu tidak logik...hanya kerana jawapannya tadi, mudah...figuranya bergaya...TAK!! ....mungkin kerana aku tidak sedar bahawa luas buatan dunia, terlupa pula kesan nya di akhir nanti.

hadry 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Klasik

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) cantik la bro...teringat aku pada org yg aku sayang...Rabia'h
  • 2) mesej yang baik dan menarik
  • 3) aku membacanya...dari segi mesej bgs...mgkn perlu tngktkan pada tanda baca,huruf kecil besar..pada org lain mgkn ok..tp pada aku ia agak mengganggu pembacaan..teruskan menulis ok

  • (Penulis)
    4) tq paktam
  • 5) hehe perbezaan lelaki dan perempuan adalah untuk mendidik kita memahami dan bertolak ansur.

    ah... chenta.
  • 6) Cantik si Chantek... Pada tahap gue boleh imagin romantis hari lu itu Handry.. Dia mmg Chantek... subjektif tp mmg cantik.. sobsob...

Cerpen-cerpen lain nukilan hadry

Read all stories by hadry