Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Kau Pergi Jua

 

- Tomboy, otai, gengster, minah rempit, atau apa2 saja sifat lelaki dituju kepadaku. Mungkin kerana kelakuan aku membuat org lain berfikiran sebegitu. Tetapi hakikat sebenar diriku jauh menyimpang macam itu. Orang ramai hanya pandai memerhati luaran tanpa memahami sifat dalamanku.

- Di waktu dahulu, aku pernah bertemu dengan si M. Walaupun orangnya biasa dari pandangan aku, tetapi si M mampu membuatkan hatiku gembira. Seringkali aku cuba merapatinya. Ini mungkin kerana si M telah berjaya menjadi pembakar semangat diri seorang anak dara seperti aku untuk terus berjaya dalam hidup. Rase gembira tidak dapat aku katakan. Hanya Allah sahaja tahu perasaan manis didalam dada ini.

- Hari ke hari selang berganti, aku tidak akan pernah untuk melepaskan pandangan kepada si M. Cara aku ingin bersamanya berbeza sekali. Aku sering kali menganggu dan mengusik  si M. Cara beginilah dapat aku menunjukkan yangg aku amat meminati dan sayang akan si M.

 - Kadang-kadang gurauan aku dibalas dengan gurauan. Senyuman aku dibalas kembali senyuman ikhlas diwajahnya. Luaran tidak aku mampu memperlihatkan kelembutan wanita aku padanya. Aku malu dan merasa takut ditinggalkan jika diluahkan. Tetapi Cermin dalaman aku lembut mengasihi si M.

- Kini ianya tinggal memori sahaja. Sebelum sempat aku beranikan diri, meluahkan padanya. Si M pergi jua, pergi menghadap yang Maha Esa.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) melankolik

    apa signifikan lain yang dilakukan si M sehingga begitu bermakna?
  • 2) luahan hati... lebihkan cerita. kurangkan celoteh.
  • 3) Saudara gemar menulis cerkon ya? Kalau dipanjangkan menjadi sebuah cerpen, pasti menarik.

  • (Penulis)
    4) hehe.. ini pun just dilakukan apabila saya boring..apa yg terlintas saya akn tulis...

    - mybe perwatakan dan tingkah laku si M kot.. Tp hanya dlm watak :aku: sahaja yg tahu.. ini luahan kawan dan saya buatkan cerita.. ~_~

Cerpen-cerpen lain nukilan Stkarya

Read all stories by Stkarya