Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Terlupakan Perubahan Realiti

 

Ketaksuban terus maju kedepan..hampir melupakan orang yang masih dibelakang. Makna apakah ini? Butakah kita? Atau sengaja kita membutakan mata, membatukan diri, seolah2 lumrahnya memang begitu sejak azali.

Apa sudah jadi dengan dunia ini? Mahu menangis atau ketawa?

Kalau menangis sambil ketawa, tandanya kita sudah datang ke alam "GILA". Siumannya menjadi tanda tanya.

Bile aku tengok budak ni, hati aku menangis. Mungkin ketika ini ada pihak yang hanya menjeling, mengata nista. Apapun, hanya satu kupohon dari yang maha esa. Berilah anak ini kekuatan dalam perjuangan mencapai kehidupan yang sempurna.

 

"Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau hitung kami sebagai bersalah, jika kami lupa atau kami tersilap. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap mereka yang kufur terhadap-Mu".

Sesungguhnya tidak mungkin kita selamat dengan hanya melihat pada amalan. Melainkan Rahmat Allah itu jualah jawapannya.

Dengan kasih sayang-Nya. Allah sebagai Tuhan yang bersifat al-Wahhab bermaksud Yang Maha Memberi.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Saspens

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) pehhh... karya pertama encik idham dlm kapasitor!

  • (Penulis)
    2)

    sebenarnya snub..karya ni aku copy dr blog aku yg lama.Ada pic sorang  budak tgh mkn kat lantai.Tp,aku tak tau camne nak boh gambar dlm nih.

    klu ko perasan..ada ayat 'Bile aku tengok budak ni, hati aku menangis...bla..bla..'.itu aku maksudkan budak dlm pic tu la.Tp..xleh nak boh pic.

    Jap aku tanya jojo.Camne jo?ada solution ke? 

  • 3)

    Ok, aku dah taruk option baru toolbar. Image + Emoticon. Sile gunekan tanpa was-was.

    Thanks idhammuchtar 

Cerpen-cerpen lain nukilan idhammuchtar

Read all stories by idhammuchtar