Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Fikir2kan Lah.

 

Apakah seruan kita pada hari ini, mampu difahami oleh generasi Bangsa'r' yang merempit tatkala penghuni lain sedang mula melabuhkan tirai malam? Relevankah perbahasan Khairi (bukan nama sebenar) untuk menyatukan generasi remp-it ini bagi memupuk nilai2 murni yang hampir terpisah dari jasad mereka? Adakah ada ruang untuk golongan yang sedang mengais, mencari damai di dalam hidup, menyuarakan pendapat yang ditafsirkan (disalah tafsirkan) sebagai cebisan sampah?

Haritu side mirror aku patah dek kerana mat remp-it yg durjana.Hampes.Lebur RM200. Siot je, tak pasal2 kene tukar balik side mirror. Nak kejar xdpt, jln jammed. Klu aku dapat mamat tu..memang aku luku kepala dia dengan side mirror tu.

Aku pun dulu merempit gak..tp xde la cam zaman skang ni.Seram aku tengok keadaan sekarang ni.Xleh nak buat apa la...just geleng kepala je la tengok bangsa'r' aku yang jenis satu ni.


" BERHATI-HATI DIJALAN RAYA...BUKANKAH ITU AMALAN MULIA LAGI BERPAHALA? "

*For all the Remp-iters...think first. Dan ingatlah wahai kawan....walaupun anda seorang Hantu Raya, Jalan raya bukan untuk berhari raya.

Sekian adanya.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Saspens

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account


  • (Penulis)
    1) Heheh...saje test power nih. Any advice?
  • 2)

    Remaja kita sekarang ni terlalu leka dengan hiburan. Ye, merempit adalah salah satu drpd sumber hiburan. Carilah jalan supaya diorang ni faham kenapa tidak perlu menyabung nyawa di jalan raya.

    Remajaku! populasi kita dah la tak ramai. Sape nak lead govt kita yg goyah ni kalo sumer nak buang nyawa merempit kat jalan raya? 

  • 3)

    aku benci mat rempit. pasalnya diorang nih berlagak, suke cari pasal, igt power sangat, dan mcm2 lagi yg tak best.

    pernah sekali kat ipoh pasal sorang mamat ni side mirror patah kene langgar ngan mat rempit (mcm kes ko ni lah). tapi die berhenti n sound mamat tu. tau ape jadi? kene belasah tak ingat. mat rempit tu pggl geng. masa aku sampai kat tempat kejadian, aku igtkan ade eksiden. pastu ade kuar berita, pastu tersebar citer kat utp....

     haih.......

    idham aka bern: ok ler tuh ayat ko. advise aku adalah panjang2kan lah. aku rase ini sesuai utk letak dlm blog tp bukan prosa. hehehe.

    jo: sape nk lead govt? kalu remaja lain hampeh, kita laa sape lg. aku jadi PM ko jadi TPM amcam jo?

  • 4) aku jaga duit bole jo
  • 5) akoo nak jawatan kat tingkat 4 bangunan PM

Cerpen-cerpen lain nukilan idhammuchtar

Read all stories by idhammuchtar