Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Salam Perkenalan :)

 


Dalam kehidupan kita bertemu dengan pelbagai jenis manusia , 
ada yang begini dan begitu .

Adakah engkau pernah terfikir bahawa engkau adalah jenis orang yang digemari atau baik jangan wujud di dunia ini.
Pilihan dan kemahuan manusia itu berbeza-beza .

Apa kau suka ,
tak sama macam mahu dia .

\"Kenapa kau gemuk?
\"Kenapa kau cantik ?

soalan-soalan begitu, sepatutnya bukan perlu dipersoalkan ,
itu kerja Nya , sejauh mana kau mengkritik manusia kau jangan lupa yang mencipta mereka .


Panjang luahan rasa si Minah ke jejaka .
Jejaka hanya senyum mendengarnya . Jejaka tak pernah kisah dengan watak dan perwatakan minah . Bagi dia rasa cinta dia pada minah bukan kerana itu tapi kerana sifat yang ada pada minah . 

\"Awak saya nak tahu kenapa awak sanggup pilih saya jadi separuh hati awak ? Sedangkan saya ini tidak lah setanding gadis di luar sana yang lebih hebat dari saya. 

Minat berbicara dengan seriousnya pada si jejaka . Jejaka sudah bersedia untuk jujur dengan segala rasanya.

\"Kenapa awak ?bukan gadis lain? Sebab awak ini istimewa yang hanya saya saja menampakkannya . 
\"Awak itu jawapan tipikal oleh semua lelaki. saya bosan! nak lebih faham . 

Jejaka ketawa terbahak-bahak.

\"Sebenarnya inilah cinta, awak tak akan tahu jawapan  kenapa awak jatuh cinta ke dia , mahu ke dia . Sebab cinta ini satu rasa yang susah di ungkap dari kata-kata. Cuma boleh nilai oleh perlakuannya. Jadi jangan lagi awak soalkan kenapa saya pilih awak sayang.\" 

Si minah senyum dan diam .











 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Kalau cinta itu dpt ditafsir, besar kemungkinan dia sebenarnya tak faham erti cinta.

Cerpen-cerpen lain nukilan Tehyaa

Read all stories by Tehyaa
No stories.