Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

“Super Thunder and the magnificent five” dan “Si Pencuci Najis”

  • 9
  • otak
  • 16 years ago
  • 3,193
  • FREE

 

 

Title : “Super Thunder and the magnificent five” dan “Si Pencuci Najis”

Medium : orange paper, pen and photoshop

Technique : lukis tangan sendiri…


 

 

Cerita Pendek:

Tangan yang menarik (pada mata anda) ini adalah milik tuan punya tangan, dan jika posisinya kelihatan cacat (pada mata anda) ianya pula mungkin milik tuan punya tangan ini (perhatian, perkataan “mungkin” amat ditekankan disini).

Yang kanan itu namanya “Super Thunder and the magnificent five”. Disini, jika sifat “judge the book by it cover” digunapakai. Ianya bermaksud mempunyai kepantasan yang “jika ditumbuk bisa mati”, disamping mempunyai lima jemari yang menghampiri sifat sempurna dari segi rupa hinggalah ke kebolehannya, dan mereka ini juga lebih mesra dikenali dengan jolokan “Don’t Mess With Me!”.

Disebelah kiri pula, namanya “si pencuci najis”, boleh juga dengan ganti nama "pemuas nafsu". Tiada apa yang boleh diulas lebih disini.

Pengajarannya pula, walau mereka tak sama darjat, beza martabat, namun mereka tetap bersahabat. saling perlu saling bersubahat. Contoh keakraban mereka boleh dilihat apabila mereka mengangkat. jika mengangkat "Dumbell" misalnya, perlu angkat kedua-duanya. Jika tidak, anda bakal digelar "Abang separa sasa". Ketika mengangkat trofi GrandSlam pula, mampukah sebelah sahaja? jika ya, kamu memang boleh jadi pemenang acara setiap musim. Dan akhirnya, ketika mengangkat takbir (bukan berpiket untuk keADILan) ketika menghadap yang Maha Esa. Soalan yang sama, bolehkah sah dengan sebelah sahaja? (ketika ini badan penulis sudah mula berasa panas).Sekurang-kurangnya, aku masih sedar.

Maaf, aku mandi dulu la....

 

 

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) cerita otak ni memang cerita terpendek dalam entry cerita pendek. rasanya lebih elok letak kat entry blog..

    otak kamu memang kreatif! tangan kiri tu pakai gelang getah ke??
  • 2) ni kira karya kreatif juga. bentuk eksperimental. illustrasi sedikit cerita. :)
  • 3) sangat kreatif! saya kagum~~

    xkreatif..xpandai melukis..dulu2 kalau lukis cantik arwah along yg slalu tolong cantikkan lagi~~ heee..

    btw, stuju..both tgn tu saling memerlukan.. tanpa satu, pincang masa depan~~ =)
  • 4) tapi kenapa taraf antara diorg berdua tu jauh sangat berbeza. Si pencuci najis penting ape untuk mengawal pergerakan pemain dalam PES :D
  • 5) otak...
    elaborate lah lagi. tentu banyak lagi yang bermain-main di fikiran kamu dari penerangan pendek itu. kan?

    kenapa tangan?
    apa yang tangan dah buat?
    apa yang tangan tak pernah buat?
    apa yang tangan perlu buat?

    cuba attack soalan-soalan itu dan mungkin eksperimen ini jadi lebih menarik. letak je semua idea yang ada. jangan diskriminasi.
    :)
  • 6) ni main2 ke apa ni..
  • 7) saya suke.. sngt simple tapi ada element philosophy... val... saya rasa this entry da okey... kalo elobrate lg hilang la da philosophy element kowt... huhuhu.. dun know... saya rasa seperti ituleh! ahaks... =p
  • 8) otak mmg manusia yg hebat!
  • 9) otak, mcm ni ko kate salah komuniti. sgt bes ok

Cerpen-cerpen lain nukilan otak

Read all stories by otak