Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Apa?

 

What?…need operation?…but why doc?…

Jihan cuba persoalkan kerja doctor yang sememang nya tahu apa yang dia lakukan.

“Yes Mr Jihan, your wife need that surgery urgently. We hope you can give us permission to do that procedure ASAP” Terang Doc Munirah.

Manis dan lembut orang nya. Doctor Munirah cuba menenangkan Jihan yang agak terkejut dengan berita yang diterima. Padanya sakit perut yang di alami isteri nya mungkin gastrik atau tersalah makan akan tetapi berita lain pula yang didengari.

“ But Doc my wife ok sebelum ni, no sign at all” Jihan cuba mendapat kepastian. Doctor Munirah pula tersenyum bila Jihan mempersoalkan “diagnose” yang telah dia “double check” sebentar tadi.

“I know but yet benda ni memang akan datang tiba tiba, semua ni kuasa Allah Encik Jihan, please we need your cooperation” Sambil menghulurkan borang kebenaran untuk membedah Puan Syuhada isteri kepada Jihan.

“No no no! I know ini semua kuasa Allah but the operation that make me worry Doc, it is safe?” Jihan menunjukkan muka kerisauan nya.

Terus Doctor Munirah mengeluarkan gambar X ray dan menerangkan satu persatu pada Jihan yang agak resah di sudut meja. Tenang dan lembut percakapan nya agar Jihan dapat menerima kenyataan isterinya perlu di bedah secepat mungkin.

“I hope that can explain everything and make you understand the situation Mr Jihan” Doctor Jihan menerangkan.

“The surgery, it is painful? Are you using proper tools and who is the doctor doing that prosedure?” Jihan yang kerisauan makin merumitkan keadaan.

Tersenyum lagi Doctor Munirah “Encik Jihan, i am the doc that in charge doing the surgery and do not worry about your wife, we have nurses that able and professional in their work.”

“ And abang it just appendix surgery lah, kenapa kelam kabut sangat ni” celah Syuhada sambil ketawa.

Jihan tunduk malu sambil mengaru kepala yang tidak gatal. Doctor Munirah yang cuba tenang juga ketawa bersama.

“I know sayang but i hate to see you in pain, if that pain can transfer to me i will take it and please doc take care my wife properly” terang Jihan

“Insyallah, dengan izin Allah” Doctor Munirah memberi jaminan.

“Abang not to worry ok” senyum Syuhada

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Suami Isteri

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • Tiada komen lagi.

Cerpen-cerpen lain nukilan famynajib

Read all stories by famynajib