Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Sajak Aku Masuk ke Tunas Cipta Keluaran Disember 2008

  • jojo
  • 15 years ago
  • 3,468

 

Serunaifaqir: Yo bro!
Serunaifaqir: Salam
Serunaifaqir: Weh, nama ko Johari Rahmad kan?
Aku: Ha ah, ngape?
Serunaifaqir: Ni haa.. sajak ko ni kluar kat Tunas Cipta keluaran Disember 2008.
Aku: Heh? Tipu la ko khairul.. ko jgn nak mengarut. Puisi ganjil cam tu takkan lepas dengan DBP kot? 
Serunaifaqir: Lerr.. nak tipu buat hape? 

Pelik tapi fakta bukan auta semestinya nyata. Umum mengetahui keganjilan aku yang berhelmetkan tembikai dan gemar mengorek hidung ketika ada kelapangan. Tak mungkin kicap yang selalu menjadi mangsa penambah perisa makanan aku menjadi sebab. Tapi, itu adalah kenyataannya.

Sajak Cinta Kimia dan Sedikit Biologi masuk ke Tunas Cipta keluaran Disember 2008 dalam slot Sejambak Ilham. Kurang pasti di muka surat berapa sebab serunaifaqir hantar gambar scan aje kat aku. Nanti aku nak bergegas ke DBP beli satu.

Sejak dari tragedi Bom Email DBP, nampaknya salah satu daripada 5 karya aku dah tersiar. Alhamdulillah, aku kurang pasti berapa ringgit yang aku dapat hasil dari ini. Aku tak pandang sangat pon duit tu. Tapi, kalo dah diberi.. aku takkan tolak. 

Persoalan di sini ialah.. bile turn korang pulak? Korang tak mau cuba ke? Korang jauh lebih hebat berbanding aku yang picisan yang hanya tahu buat programming web aje. Aku doakan korang boleh mengorak langkah dengan lebih jauh lagi. Sapa tahu? mungkin korang pemangkin dalam pemodenan kesusasteraan melayu? Tak cuba tak tahu lagi. Jangan kluarkan banyak alasan, please :D 

Sila download e-book tulisan serunaifaqir bertajuk Ringkasan Panduan Penulisan dan Menghantar Karya (Bahagian 1) kalo korang nak tau apa yang korang patut buat sebelum menghantar karya. Aku dah cuba, alhamdulillah berjaya. 

p/s: serunaifaqir, terima kasih bro! semoga hidup ko dilimpah rahmat Allah ;)

Baca perbualan