Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

NAPEN NOMA - Pendekar, Kuda, Istana dan Raja

 

Arghhhhh!!!!  Bentak ipin. Terasa menyesal  bila melayakkan diri mengikuti kumpulan  ini. Tetapi kekadang terasa seronok juga. Walaupun dengan  komitmen yang pelbagai  nampak gayanya ipin tidak akan terlepas dari  terus menjadi  pertaruhan  Messi.

Dengan  status sebagai orang yang terakhir melepasi kelayakan Ipin adalah “Trump Card” bagi Messi. Di mana pencabar adalah begitu bengis dan sukar, maka Ipinlah pilihan utama Messi.

Arahan telah diterima, peperangan memang tidak dapat dielakkan lagi. Masing-masing mengemudi angkatan melindungi raja. Pendekar berbaris beriringan, kuda bersedia dengan mantap, istana berdiri teguh di ufuk timur dan barat. Raja dan permaisuri di persada melihat keutuhan barisan pahlawan.

Ipin memulakan langkah pertama. Menggunakan kuda untuk memporak-perandakan musuh. Barisan pendekar turut berjuang menagkis serangan dan menjatuhkan lawan. Setelah sekian lama pertahanan Ipin mula goyah. Bala tentera musuh semakin liar dan mengganas. Merobek pertahanan satu demi satu. Akhirnya Istana di ufuk timur telah runtuh. Kesemua bala tentera musuh menuju ke persada Raja. Ipin pasrah, namun masih mampu tersenyum.


Walaupun Ipin gagal dalam pertarungan. Ahli kumpulan yang lain dapat mengungguli lawan masing-masing. Strategi Messi berjaya membawa kumpulan ke peringkat akhir.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) upin ipin?
  • 2) ni crita main chess eh? huhu

  • (Penulis)
    3) terima kasih
  • 4) wow perlambangannya menarik!
    hehe. istana di ufuk timur dan barat bagai. hehe. suka.

    tapi ceritanya tiada. ni kalau digarap lama sket, letak tempo cerita yg sesuai. sure nice.

    berusahalahh!
  • 5) adakah ini kisah benar? hehe..

  • (Penulis)
    6) terima kasih, akan berusaha lagi bagi menghasilkan cerita lebih menarik
  • 7) datang membaca...

Cerpen-cerpen lain nukilan nukilan_aj

Read all stories by nukilan_aj
No stories.