Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Bilik

  • 0
  • gelap
  • 12 years ago
  • 3,949
  • FREE

 

Mula-mula sekali cuba bayangkan anda berada di khalayak ramai, tetapi anda tidak mendengar apa-apa bunyi sedikit pun, waima suara orang di sebelah anda. Pergerakkan mereka seakan-akan terlalu lambat, sehingga nampak kabur dan tidak jelas. Kemudian bayangkan satu keadaan yang sangat bising. Seakan bunyi muzik yang bercampur(mix) tetapi sangat-sangat membingitkan. Kemudian kepala menjadi semakin berdenyut. Setiap suara menjadi semakin tidak jelas. Bergema! Kepala semakin berdenyut dan sakit. Sangat sakit! Tangan dengan spontan memegang kepala. Telinga berdengung. Suasana yang tenang terasa sangat sesak. Tidak selesa! Keadaan kacau bilau sebentar tadi hampir hilang. Tetapi muncul pula suara yang bergema-gema, tidak henti-henti!

"WwwWWwWwwwWwwWWwWWWwWwwWWWwwWwwWw... rrRrRrRRRrrrrRrrrRrRRrRrrRRrrRRrrrRRrrRrRrrRrRRRRrR... WRwRwRrwrWRwrWrWrWrWrWrWrWrWrWrw... HOOOOOOooOooOOOoOIIIIIIIIIIIIIIIIIIII... woooOoOOoOoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... WOooOOoooOoooIiiIIiiIiiIIiiIIiiIi... hOoOoOOooOIiIiIiiiiIIiIiiIiiI... HAaHAhaHHaHaHaAhAhAhaHaHAhAhAhHA"

 

Deraian ketawa yang sangat menyakitkan hati, tetapi anda sangat takut. Menggigil!

 

"HAhAhAHAHaHaHaHAhAhahahAhahAhAHAHAHaHahAhA

HaHahahahahAhAhAHaHahAhAHAHaHAhAHaHaaHAhAHA

HaHaHHaHHaHahaHAhAhAHaHaHaHahAhaHaHahAhAhaH"

 

Gema ketawa semakin kuat. Gegendang telinga seakan ingin pecah. Anda bangkit, menekup kedua telinga. Cuba berjalan, tiba-tiba...

 

*******************************

 

"Kau sudah pergi melawat arwah?" tanya seorang sahabat.

"Belum, mungkin masa rehat nanti" ringkas jawapannya.

"Macam mana dia boleh meninggal?" getus temannya pula.

"Aku tidak sangka arwah akan pergi macam ni. Dia 'overdosed' semalam!" jawab sahabat tadi lalu berlalu pergi.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • Tiada komen lagi.

Cerpen-cerpen lain nukilan gelap

Read all stories by gelap