Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Perjuangan

 

Penjenayah harus dihapuskan. Mereka hanya tahu merompak rakyat. Bisik Mikhail dalam hati. Picagari yang berisi cecair hijau diambil ndan menyuntik diri sendiri. Dia, salah seorang penyelidik di makmal tajaan kerajaan itu telah mereka satu dos kimia yang mampu menjadikan dia kebal dari tembakan musuh dan tenaganya menjadi luar biasa kuatnya.

Dos kimia itu meresap melalui pembuluh darah., Mata Mikhail meruap kemerahan. Urat-urat lengan dan pangkal leher mengeras. Mikhail melawan kesakitan yang mencengkam pembuluh darah di seluruh badannya. "Argghh" Carian hijau sudah mencengkam saraf otaknya dan meningkatkan daya ketahanan tubuhnya. Mikhail sudah pun menggelupur kesakitan. Mata terpejam celik. Ingatan masih masih utuh untuk melangsaikan tugas sebagai pembela rakyat.
Kabinet rahsia yang hanya Mikhail ketahui di sudut makmal tajaan itu dibuka. Di dalamnya satu suit perwira yang berwarna hitam bertopeng penuh disarungkan ke badan. Rifle AK-47 yang telah dimodifikasikan serta menggunakan peluru saduran merkuri dan titanium digalas ke bahu. Destinasi sudah pun ditetapkan dalam perancangan 2 tahun lepas. Penjenayah harus dihapuskan. Mereka hanya tahu merompak rakyat.

Mikhail sudah sampai ke destinasi. Bukan sebarang destinasi. Pengawalnya ramai. Masing-masing bersenjatakan Revolver. Kali ini percubaan berani mati. Mati demi rakyat. Demi negara. Agar tidak lagi dirompak buas rakyatnya. Agar tidak lagi dinodai puas negaranya. Dia menyelinap. Mana-mana musuh yang dia terserempak dia tembak dan pukul asalkan dia berjaya menjumpai subjek utama. Subjek utama hanya seorang. Dia, yang merompak dan menodai.

Tempat itu kecoh, huru-hara. Musuhnya semakin ramai gamaknya. Bertambah-tambah. Dia tidak peduli. Dia sudah memasuki tingkat pejabat subjek utamanya. Malam itu ramai nyawa melayang di tangannya. Dia tidak peduli. Itu semua musuh. Musuh rakyat. Kostumnya sudah bercalar balar, peluru hanya tinggal sekelopak. Cukup-cukup untuk membunuh subjek utama. Pintu dibuka. Musuh yang cuba melindungi subjek utama segera dibunuh.

"Hai, Kepala Menteri, kenapa kegelisahan?" Bilang si Mikhail sambil mengeluarkan pisau belati yang tersisip di betisnya. Khas untuk Kepala Menteri. Subjek utamanya. Malam ini Mikhail bakal jadi hero. Bukan sebarang hero. Superhero yang menyelamatkan rakyat daripada perompak. Superhero yang menyelamatkan negara dari penoda. Mikhail segera mengatur langkahnya menikam Pak Menteri. Pak Menteri berpeluh-pelir. Nyawa sudah dihujung. Mulut terkumat kamit memanggil Tuhan yang jarang dia ungkapkan sebelum-sebelumnya. Izrail sudah melambai-lambai.

 "Argghh! " Pisau belati terlepas dari genggaman. Mikhail menggelupur tiba-tiba. Dos kimia itu bertindak di luar dugaannya. Sel darah putih sudah mengamuk akan bendasing yang mencengkam pembuluh darahnya. "Argghh" Pak Menteri mengambil kesempatan mendail meminta bantuan menyelamatkan dirinya sendiri. Mikhail menggelupur keras. Badannya menggeletar hebat. Izrail melambai-lambai kepadanya rupanya. Matanya terpejam celik. Tugasnya belum habis. Penjenayah harus dihapuskan. Mereka hanya merompak rakyat. Izrail melunaskan tugasnya ke atas Mikhail. 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account


  • (Penulis)
    1) Saya budak baru belajar.
  • 2) yes.
    kes silap percaturan.
    check mate.
  • 3) faham maksud yang ingin disampaikan.
  • 4) selamat datang conrad!
    age berapa ni?

    karya pertama yang baik! isu yang berani. terokalah lagi imaginasi. hehe.
    endingnya agak tergantung, tapi cukup untuk menjawab.
  • 5) wow. sukalah dgn blog 666 tu. tulisan yang bagus.

  • (Penulis)
    6) Terima kasih, terima kasih.
  • 7) kuat politikalnya

    typo :ndan
  • 8) ala cerpen pendek. tak puas baca. bila baca cerita ni teringat pulak filem v for vendetta.
    dah lama tak baca cerpen2 mcm ni kat kapasitor
  • 9) fuh, teruskan dengan fantasi dan imaginasi anda
  • 10) Ya, satiranya jelas. Tulisannya kemas. Teruskan berkarya..

Cerpen-cerpen lain nukilan xConRadx

Read all stories by xConRadx