http://www.kapasitor.net/community/

Article

Latest

Strict Standards: Non-static method Pager::factory() should not be called statically in /home/kapasito/public_html/community/index.php on line 667

PERSEPSI DAN TRAGEDI PESAWAT MH17

          Sekali lagi Malaysia dan penduduk dunia digegarkan dengan tragedi yang menimpa pesawat MH17 yang mengorbankan 298 nyawa. Pesawat itu ...

Menjadi Perempuan yang 'Diminati' atau yang 'Dihormati'.. You Choose!!!

  Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim.... Kisah ini saya garap berdasarkan pengalaman peribadi saya sendiri.. Cuti penggal pertengahan tahun ...

heyy, awak! ^^

 Salam & Sejahtera semua! ^^Pertama kali sy berterima kasih kpd twitt handlle @kapasitor kerana memperkenalkan KAPASITOR ni kpd sy. Huhuhu, ...

Leka - Artikel tiada nokhtah

Leka, Sungguh lekaBuat sekian kali yang sudah lamanya kita semua sedar subjek leka ini amat sebati dengan diri manusia tidak ...

Disfungsi Sistem Fiksi

Satu2 sistem yg telah digunakan sejak sekian lama dan dilihat semakin hilang keberkesanannya.    Boleh diumpamakan seperti batu asas konkrit yg lompang ...

Ikon Sejarah Negara.

Sebenarnya lu orang boleh cari sendiri dekat youtube. Bukan susah pun.   Tapi gua nak juga kongsi video ni.   ...

#RAK: An Unforgettable Night

Disclaimer: Im certainly not as good as anyone in this world when writing in English. So forgive me for my bad ...

Kenapa Saya Tak Suka MLM

Untuk berhujah secara hebat, Im not that hebat pon. Tapi, untuk memberikan buah fikiran dari kepala otak yang comel ini, ...

Mail For Baby

Baby yawning adalah sangat comel! :) Tips untuk anak sendiri satu masa nanti.InsyaAllah. Dear Baby, 1) Waktu conception, Mommy akan berusaha membuat latihan ...

izinkan abang....

************************************************************Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi, Aliyah yang sedang melipat kain, terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya kian ...

Malaikat Kecil - 'Tetapi Ayah, adakah manusia tidak masuk neraka jika hari hujan?'

Pada setiap petang Jumaat, selepas solat Jumaat, selepas melayani para jamaah di Masjid, Imam dan putera lelakinya yang berumur ...

Palestine

*Never before have I hoped to touch people’s heart as much as today.     Often when I weep, my ...

Perempuan Typical

1) Suka sgt mengpos atau mengupload benda2 yg not from true heart but tiru 100% style org lain...so cliche! 2)  Setiap ...

New Comer..

First Entry... New to Kapasitor..credits to Caha kerana memperkenalkan Kapasitor.. Dont expect much from me ( coz ramai sgt penulis/artist yg super ...

Jangan Terlalu Mengejar Kesempurnaan~

Jika kamu memancing ikan Setelah ikan itu terlekat di mata kail Hendaklah kamu mengambil ikan itu Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ...

Is This Love?

“Love is a serious mental disease.” At least that’s how Plato put it. And while anyone who’s ever been ...

Sosial pun perlu bertempat

Ini kali pertama aku suarakan pendapat aku tentang Kapasitor, setelah lebih dua tahun aku duduk dan perhati sambil mengalami perkara-perkara ...

Titiktumbuk Karya

Maafkan aku kalau salah bercakap. Just nak share idea n buah fikiran. Aku terfikir. Melalui pengalaman aku la kan..berkarya. Karya tu luahan isihati, ...

Just To Share

Let us share what Datuk Dr. Fadilah Kamsah used to say : Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh ...

Syahadah Gadis Ateis

Ulasan buku.Tajuk Buku : Syahadah Gadis AteisJumlah Halaman : 377 muka suratPenulis : Imran HaazPenerbit : PTS Islamika Sdn. Bhd Novel ...

Mekar Sakura Di Mimbar Cinta

ULASAN PANEL PEMILIH HADIAH SASTERA PERDANA 2006/2007 KATEGORI BUKU CERPEN   Dipetik dari majalah Sastera, Mac 2010. Mukasurat 10-11. Panel mempersetujui ...

BILA KUANTITI MULA MENGUASAI KUALITI

Salam semua. Sebelum kata-kata saya terus melancang bahasa mencincang rasa, saya mohon maaf kerana ada kemungkinan apa yang bakal saya utarakan ...

Diantara Oktober 2002 kepada yang seterusnya.

Dalam satu eksperimentasi aku cuba halalkan mana yang telah tersilap kata. Aku cuba, Memperingati bahawa diri ini tak sesempurna cahaya, tak selengkap ...

Tiga puisi Pak Penyu tersiar di majalah PEREMPUAN Mac 2010

Salam semua, Alhamdulillah, hari ini tiga puisi Pak Penyu tersiar di majalah PEREMPUAN keluaran Mac 2010. Puisi-puisi berkenaan adalah Aku ...

Tsunami 2004

26 Disember 2004 Lebih 250,000 terkorban dalam bencana Tsunami yang telah melanda 14 buah negara, termasuk Malaysia. Gelombang setinggi 9.0 Skala ...

Related Communities
Article
Information
Life
Opinion
Relationship

Best this year

Kenapa Saya Tak Suka MLM

#RAK: An Unforgettable Night

Ikon Sejarah Negara.

Disfungsi Sistem Fiksi

Leka - Artikel tiada nokhtah


Hari ini Dalam Sejarah

Teori versus Amali?

BILA KUANTITI MULA MENGUASAI KUALITI

Sosial pun perlu bertempat

MINTA TIPS GENRE seram

Saya Mahu Komen! Tapi tidak reti :(

Aurat Lelaki Sering Diremehkan?

Agama Bukan Candu Untuk Mengkhayalkan Orang Miskin

Tempat JATUH (hati) lagi dikenang..

_therain_

10 truths bout me

Apa yg anda buat jika?????

menyepuluhkan perkara bout my self...

Kapasitor Ke Jakarta

Perlu A bahasa melayu ke kalau nak jadi penulis?

~Memori~


advertise@karyamedia.net
advertise@karyamedia.net

subscribe to kapasitor

KapaSTORE
Creative Content Marketplace

BUY NOW: Live Bait


admin blog