Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

'Weih, tak mau lunch ke?'

 

Kalau nak diikutkan, dah boleh tumbuh akar di kaki Hanis. Menunggu Aina bersiap memerlukan kesabaran yang tinggi. Bukan calang-calang orang mampu melakukannya.

 Bateri telefon menurun semakin laju namun bayang-bayang Aina masih belum kelihatan. Seperti biasa, kelaparan bisa membuatkan Hanis sedikit hilang pedoman. Sementelah lagi sudah lebih kurang dua puluh minit dia terpaksa menunggu Aina bersiap.

 Tiada sebarang bunyi yang meloloskan diri dari pintu bilik Aina. Senyap. Hanis terus pasrah, hanya mampu untuk menguis-nguis skrin telefon.

 ' Aina...' Hanis sudah separa mengerang di lobi pejabat. Dia sedang duduk cantik-cantik di atas sofa merah dekat dengan meja penyambut tetamu. Hanis menggantikan Adila, bukan untuk menyambut tetamu tetapi Aina.

 Dua puluh minit menginjak ke tiga puluh minit. Daripada posisi duduk, badan Hanis sudah mula condong. Sedar-sedar sahaja, Aina sudah duduk di sisi sambil menepuk-nepuk pipi Hanis.

 ' Eh Hanis! Weih tak mau lunch ke?' Aina bertanya. Hanis memerhatikan bibir dan kelopak mata Aina. Sah rakannya itu baru sahaja bersolek untuk kali kedua.

 ' Taklah. Aku memang tak perlu lunch, lagi-lagi pergi kedai makan. Kau bagi aku setem sekeping dah cukup.'

 Diam.

' Marah pula lipas sorang ni..' Aina tersengih, tiada langsung riak muka bersalah di wajahnya.

' Yelah. Maaf. Aku ada kerja tadi. Jom jom, aku belanja!'

 Hanis kembali ceria, Dasar tiada integriti. Mudah dirasuah betul.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • Tiada komen lagi.

Cerpen-cerpen lain nukilan uculer

Read all stories by uculer